Gå til innhold

Når "søke" etter dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker dere plass hos dagmamma i påvente av barnehageplass? Vi har selvfølgelig ikke fått bhgplass... Dvs, vi har jo egentlig ikke fått svar enda... Men jeg skal jo tilbake på jobb i januar og vi risikerer jo da å ikke ha noe barnepass med mindre vi får plass hos en dagmamma. Hva om vi da får bhgplass etter at vi har fått dagmamma? Hvordan gjør man? Vi vil jo helst ha bhg, men tror sjansene er små... :( Jeg har ikke barnevennlig arbeidsplass, så det er ingen mulighet. Vi bor i alna bydel, oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Da jeg søkte i sommer på plass til jenta mi var jeg i samme situasjon som deg, og visste ikke helt om hun fikk plass eller ikke.

Jeg dro rett og slett ned til bhg.en og spurte de om sannsynligheten for å få plass. Hun bestyrerinna sa at dersom jeg søkte flere bhg.er ville det redusere sjansene for å få den bhg.en en ville. Så dersom du satset alt på en bhg. ble de "nødt" til å la deg få den plassen. Snakk med bhg.en for kanskje de har et annet system.

Ser det er mange som setter sine kjæreste barn i en barnehage de aldri har satt sin fot inni!!! Blir litt overgitt for da vet de ingenting!

Alle bhg.er tar i mot deg med åpne armer, og du trenger ikke å ringe for å spørre om time.

Skrevet

Mulig jeg skjønner svaret ditt litt feil, men jeg undrer meg veldig over hva som er så forferdelig med å ha barna i en barnehage du selv aldri har besøkt? Det kan da vel være en strålende god barnehage alikevel eller? Jeg sitter i samme situasjon selv, og tar igrunn i mot hver eneste plass som måtte by seg i hvilken som helst barnehage i området jeg bor. Det er vel slik samordna opptak skal fungere, at du blir tilbudt den første ledige plassen som dukker opp slik at barnet skal få komme i bhg, og slippe å vente på at akkuratt den ene bhg skal få noe ledig.

Skrevet

Takk for svar! Syns det er veldig vanskelig å bestemme meg for om jeg skal prøve å få plass hos en dagmamma nå... Jeg har jo søkt flere steder da, for det ligger jo noen barnehager i nærheten. Men jeg har egentlig ikke tenkt på å gå inn og se hvordan det er der. Tenker at barnehage er jo bedre enn dagmamma... Man vet jo ingenting om dagmammaen heller egentlig...

Skrevet

Sorry ass, har ikke helt kontroll over "enter"-knappen her...

Uansett, har tenkt til å starte som dagmamma selv jeg nå, for da kan jeg være hjemme med min, også kan jeg tilby andre som heller ikke har fått bhg plass et trygt sted for sitt barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...