Gå til innhold

Åh, jeg ble så utrolig sint igår..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... var å matet endene med mini på 2 år. Han er rolig blant fuglene, liker å se på dem, og spiser helst brødskivene selv.. så jeg kastet ut litt slik at de skulle komme litt nærmere oss. Disse endene er jo vant til små barn og større, så de spiser nesten rett fra hendene våre.

Iallefall så kommer det en eldre dame med en vill liten hund. Hun virket hyggelig først og sier: Dere må heller gå på den andre siden av vannet og mate de der.. så slipper dere de ekle udyrene (og henviste til måkene). Jeg smilte bare og sa: Vel, det er for hans del (og peker på mini), så han bryr seg ikke om hvilke fugler som får mat. Så blir hun helt mørk i blikket og sier: Se til å hiv ut maten og få ungen vekk, han skremmer bare fulgene.

Jeg ble så utrolig sint og provosert at jeg sa: Nei, vet du hva.. det er den gale hunden din som skremmer dem.. og hvis det plager deg med små barn, så få du gå hjem med hunden og komme tilbake hit og være fuglepasser.. så snudde jeg meg. Det endte med at jeg fikk en lekse om hvordan man snakker til eldre, og at jeg sikkert ikke snakket slik til min oldemor. Da sa jeg: Men det er en forskjell, min oldemor er vel bevart og det er ikke du, ditt syke kvinnfolk. Kunne muligens da latt være å slenge på det siste, men da var jeg så provosert.. akkurat der og da sto hun så nærmt at jeg trodde jeg kom til å få meg en lusing.. men istedet fikk jeg slengt etter meg at jeg var en frekk drittunge, så gikk hun heldigvis.. men fy søren så sint jeg var!!

Hehe, dagens og gårsdagens utblåsning.. hva syntes dere, var jeg litt på kanten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FY FAEN..

hadde gjort akkurat det samme som deg om jeg hadde turt..

men jeg tør ikke snakke sånn til folk

haha :P

men hadde jeg turt hadde jeg gjort det...MAKAN til frekkhet..gamle hurpe..

Skrevet

Æsj, så ekkel hun var. Hadde blitt litt skremt jeg. Skjønner godt at du ble provosert altså. Greit de er eldre, og at de fleste blir lært opp til at man skal ha respekt for eldre, men det betyr vel ikke at de kan snakke så nedsettende til yngre ?

Synes du var tøff, jeg.

Skrevet

He he, kanskje litt på kanten, men jeg hadde helt klart sagt det samme...

Har ikke noe mer respekt for folk bare fordi de er gamle. Syns ofte gamle folk er frekke og uhøflige.

Skrevet

næææææææææ synes da ikke det. Hadde jeg vært deg og i "riktig" humør så hadde jeg nok vært slemmere i hva jeg hadde sagt

Skrevet

Haha.. det er godt. Har lært meg å ikke la meg overkjøre.. !! Regner med jeg ødela dagen hennes.. men, som noen nevner over her, det er ikke bare vi som skal behandle de eldre med resekt, det skal være gjensidig...

Skrevet

hadde det vært meg hadde jeg mata fuglene med fille bikkja hennes... og de eldre klager på at vi "yngre" er så uoppdragene og frekke??? det er faktisk hennes generasjon som har oppdratt oss... eldre damer kan være noe av det frekkeste som finns

Skrevet

Det er greit at man skal behandle eldre med respekt.

Men det er da noe som heter gjensidig respekt.

Men når det er sagt så har jeg forståelse for din frustrasjon,men jeg hadde nok vært litt mildere i mitt svar til den damen. Ikke ment som kritikk til deg:vi er alle forskjellige

Skrevet

Å behandle noen med repsekt har ikke noe med alder å gjøre, så hvis en eldre ikke viser meg respekt gjør jeg ikke det tilbake heller. ALtfor mange eldre som lever på det gamle uttrykket og tror de har rett til å si hva som helst til de som er yngre enn seg.

Er enig i at den var på kanten, den siste der, he he. Men åh, som jeg kjenner meg igjen og forstår deg! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...