Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Er det grunnet økonomi ? Jeg mener ville du bodd i boligblokk pp Ammerud eller bodd i terasseleilighet på Heggeli om du hadde valget ? Vet jo at det er store prisforskjeller - så det må jo med hånden på hjerte väre økonomiske årsaker til at man bosetter seg nord for sinsenkrysset !??
supergyda Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg bor i skrivepolitistrøket. Oslos Jeg mener, ville du på hjertet være Sinsenkrysset Angående tegnsetting, skal apostrof brukes hvis man utelater noe. Det skal ikke være mellomrom før spørsmålstegn i slutten av en setning. Det er nok med ett tegn på slutten av setningen. Man bør også ha et subjekt i starten av en setning ("Vet jo at...), men skitt la gå.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 skrivepolitistrøket - ordet eksistere ikke ! Så for en som påpeker andres norskkunnskaper er jo det litt dumt eller ?
camilla^ Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Hadde ikke folk bodd frivillig i oslo Øst så hadde de prippene/sossete folka på oslo vest flyttet til Bærum, pga overbefolkning. Ærligtalt så tror jeg mange av de som bor i Øst har litt mer medmenneskelighet enn de i vest.Tror ikke de tenker på penger og status like mye. Det har faktisk lite å si i det lange løp. Og jeg skjønner at de som ikke er miljonærer ikke bor i oslo vest. Det gjorde jeg ett års tid (billig leilighet å leie) Jeg følte meg ikke hjemme der, jeg fulgte ikke pengejaget dems, dyre mote klær, smykker, biler og andre ting. Og enda værre jeg løp ikke til trikken, tok det ikke som noe nederlag om en trikk gikk forran snuta mi. Neste kom jo like etterpå. Det manglet medmenneskelighet der. Folk tittet jo rart på meg om jeg hjalp ett barn som hadde slått seg, som leitet etter foreldrene sine, ett barn som ble dultet av folk som stresset forbi uten å se seg for. Jeg må si mange, kanskje de fleste folka der mangler mye. Penger kan ikke kjøpe medmenneskelighet!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Kan du vise til hvor ? Jeg har sjekket nettet og nei det er ikke ett ord - det er nok mere slang eller noe man har funnet opp. Men helt greit ! Uansett så svarte du jo ikke på innlegger sitt spörsmål her inne da. Bor folk frivillig på oslo sin östkant ? Legger til at jeg gikk på skolen på 70 tallet og da lärte vi at man skulle bruke ' når man kuttet deler av ordet som Oslo sin = Oslo's Oslos var forbudt å skrive da ! Men nå er vi jo ikke ett forum for norskoppläring her inne da ) Tjjiiihhhiiiiiii !
Gjest Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Og foresten til HI : Har ingen anelse da jeg ikke bor eller har bodd Oslo öst !
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Språket er generativt vettu :-)=. Man kan lage så mange sammensatte ord man vil så lenge man ikke torpederer den språklige strukturen.
supergyda Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Dette er et forum for krangling, og jeg krangler om det som passer meg. Og du er HI.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Jeg ville aldri bodd frivillig på Heggeli eller noe annet sted vest for Majorstua, av den grunn at jeg ville hatet alle mine naboer og antakelig åkt inn for drap.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Jeg ville heller bodd pa terasseleilighetene pa Vestli enn Heggeli, rett og slett fordi jeg trives bedre i oest. Finere turmuligheter etter min mening, mer variert bakgrunn pa innbyggerne og langt fra like snobbete som der jeg kommer fra (nemlig vestkanten)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 Jeg bor i høyblokkene på Ammerud, og det er kun pga økonomien. Jeg vil bo på østkanten, men ikke her!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 Nei, de er sikkert Tvangsflyttet dit!! Slik som engelsmennene sendte folk over til Australia for mange herrens år siden. "Straffeboliger".. ))
Gjest Skrevet 15. november 2007 #14 Skrevet 15. november 2007 Rettelse: engelskmennene....(skrivepolitiet er jo ute..)
Sylteflesk Skrevet 15. november 2007 #15 Skrevet 15. november 2007 Ville hverken bodd i terrasseleilighet på Heggeli eller på Ammerud. Jeg bor frivillig på Oslos østkant, men blokkene på Ammerud utgjør faktisk ikke østkanten alene. Jeg bor heller ikke nord for Sinsenkrysset. Skaff deg et kart i tillegg til rettskrivningsordboken.
Stratos med 3 barn Skrevet 15. november 2007 #16 Skrevet 15. november 2007 Vokst opp på østkanten jeg og kunne ikke tenke meg å bo på vestkanten! Har ikke noe med min økonomi etc å gjøre, men føler meg hjemme her. Er det så rart da?
Happy Ignorant Skrevet 15. november 2007 #17 Skrevet 15. november 2007 Jøss for et spørsmål, HI? Har vokst opp i Oslo indre øst, og synes aldri det var rart. Jeg har også bodd en kort periode på vestkanten, og følte meg faktisk ikke noe bedre enn de på østkanten av den grunn..! Og ikke ble jeg hverken fattigere eller rikere. Merkelig?! Er det noe jeg har misforstått eller?
Sota Skrevet 15. november 2007 #18 Skrevet 15. november 2007 Jeg bor helt frivillig på Ammerud og ser ikke noe problem med det. Men så er det kanskje ikke alle som ser at Ammerud faktisk er noe mer enn høyblokkene. Jeg har bodd 15 år på østkanten og har stortrivdes med det. Ser ikke helt poenget med å betale mye mer for samme type leilighet bare fordi man mener at strøket ikke er fint nok. Da tror jeg rett og slett ikke folk vet hva de snakker om.
RundLurt? Skrevet 15. november 2007 #19 Skrevet 15. november 2007 NÆI------------------------- Æ E TRØNDER OG BOR SEFF I TRØNDELAG=0)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #20 Skrevet 15. november 2007 De fleste vil vel bo der de er oppvokst eller lignende steder. Selv ville jeg ikke bodd östkanten i oslo. Jeg er oppvokst oslo vest -bor nå i Bärum Öst. Vi ser efter nytt sted å bo - enten her i området eller Nötteröy (Tönsberg) En av mine bestekompiser er fra Grorud og han kunne aldrig tenkt seg å bo annet sted. Han bor ikke i höyblokk - er faktisk utrolig nok eneboliger der og (det var med ironi jeg skrev det var utrolig nok altsåååååååååååå)
Joolimooli Skrevet 15. november 2007 #21 Skrevet 15. november 2007 Hihi Artig liten tilfeldighet at både den anonyme HI og tara tara tei tei skriver a med prikker over isteden for æ! Også er de jammen enige om de gale rettskrivingsreglene også!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #22 Skrevet 15. november 2007 camilla Her var det mye dumme argumenter, om man i det hele tatt kan kalle dem det. Jeg er ikke oppvokst i Oslo i det hele tatt, bor på Oslo's vestkant nå (etter å ha bodd flere å på Oslo's østkant og trivdes der). Må si at jeg ikke sitter med noe av de oppfatningene camilla har her. Tror nok det er mest uvitenhet ute å går, ev. misunnelse, eller hvilken generasjon man tilhører, ikke minst!). Jeg selv løper aldri etter trikken. Mest fordi jeg ikke gidder at dørene lukker seg rett foran nesen min. Jeg kan fint vente på neste. Ikke er jeg et kaldt menneske, men har mer empati at flesteparten inne på denne siden. Jeg har ikke kjøpt meg nye klær omtrent siden jenta mi ble født for et par år siden, da jeg heller kjøper ting til henne. Mote? Hva er det? Følger ikke med på verken sminke, klær eller annen mote, da det er like interessant og viktig som innsiden av en viss plass i baken på ei ku! Jada... Usaklig! Og personlig tror jeg ikke folk bor frivillig på Oslo's østkant, om de hadde hatt økonomi til å flytte til vestkanten, med unntak av de som ev. er oppvokst der. Nå er det flere steder på østkanten enn Ammerud, og det er masse fine naturområder osv. så kan heller egentlig ikke se noe "krise" å bo der, selv om jeg selv ikke ønsker å flytte tilbake dit. Flytter heller da sørover i Akershus! Vel, det var mine ord!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #23 Skrevet 15. november 2007 tara tara tei tei det er jo du som er HI på dette innlegget...
~~DoraDora~~ Skrevet 15. november 2007 #24 Skrevet 15. november 2007 Ville ikke bodd frivillig i Oslo uansett hvilken kant jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå