Neijasså... Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Jeg har ei jente (2.5 år) som blir veldig rød og sår i kinnene på vinteren. Egentlig uansett temperatur, men selvsagt verst når det er minusgrader. Har prøvd Aderma Exomega, men den vil hun ikke ha på fordi den svir når kinnene er såre. Har prøvd den på mine egne hender, og er enig i at den svir voldsomt når huden er tørr. Ser at mange bruker A-creme på sine barn, svir denne også på røde kinn eller er den mer "barnevennlig" enn Aderma? Andre kremer som dere vil anbefale? Gjerne også kuldekremer (har prøvd Avène Cold Cream, den er god til å gjøre huden myk en kort stund, men synes ikke at den forebygger såre kinn).
Gjest Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 vi bruker a krem og er kjempe fornøyd. Ble anbefalt a krem på helsestasjonen da vår eldste hadde en baby variant av atopisk eksem. Har smurt våre barn som til tider har hatt veldig tørr hud og de har aldri gitt uttrykk for at det svir. Men et tips er at hvis du ikke har så lang vei til sverige så er det ca halv pris på a krem i forhold til norge:o)
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 den svir ikke. vi bruker den masse!
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 svir ikke. jeg bruker den selv. super på det meste!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 jeg har atopisk eksem, og syns acrem SVIR! bruker ceridal kuldekrem på vinteren på både ungene og meg selv, bruker den også i barnehagen på ungene der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå