Gå til innhold

Salve mot øyekatarr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis et barn får antydning til øyekatarr og man har liggende en tube med salve som er brukt tidligere (for noen måneder siden). Kan denne brukes da, eller bør man gå til lege hver gang og få ny resept?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte nemlig noen på jobben fortelle at de hadde gjort det og at det hjalp like bra.

Skrevet

Antydning til øyekatarr skal ikke behandles, men fjernes, og vaskes godt med bomulpads og lunkent vann. Går det ikke bort etter 2-3 dager, bør en gå til legen. Men jeg har klart å fjerne det uten salve/øyedråper.

Men ja, det står jo ettertrykkelig at en IKKE skal bruke det etter 4 uker, og det er noe med at det kan sette seg bakterier i tuben. Så jeg vet ikke, kan vel gå bra, men kan vel ikke gå bra også, at det bare blir værre. Så får en velge selv.....men forstår godt at du lurer, kjedelig å måtte til legen når en har liggende...

Skrevet

Jeg husker at jeg leste på min salve at den måtte brukes innen en mnd etter åpning. Samme gjalt dråpene... Vet ikke om det er så farlig, men sist gang ringte jeg bare legekontoret så skrev de ut resept uten å se på guttongen.

Da er d jo like greit å bare kjøre safe!

Lykke til....

Skrevet

Skal ikke btukes etter en mnd nei!!!!

Fikk beskjed om å spyle med saltvann (fåes kjøpt på apotek)

Hvis det ikke var over på 2 dager, så ta kontakt med legen

Skrevet

Hvis salven er mer enn en mnd så skal den ikke brukes...Det jeg fikk beskjed om av min lege ihvertfall

Skrevet

De gangene en av av barna har hatt øyekatarr tidligere, har jeg alltid måttet ta de med til legen slik at han/hun fikk se på øyet deres. Det hjalp ikke bare å si at de hadde katarr på øyet og at vi ønsket en resept. Selv om vi hadde fått samme resept tidligere og at de hadde det i journalen, så ville de ha oss dit.

Skrevet

Min lege eller legevakten trenger bare en tlf,så skriver de ut resept som vi kan komme å hente!

Skrevet

Er vel ulike rutiner fra lege til lege antar jeg.

Skrevet

Bare en liten kommentar: når man bruker øyesalve/øyedråper er det kjempeviktig å ikke la tuben/flasken komme i kontakt med øyet. Da unngår man å overføre bakterier fra det ene øyet til det andre, og man unngår også bakterier i medisinen. Sikkert en selvfølge, men jeg sier det likevel....

Skrevet

Grunnen til at legen vil se på øyet er at det ikke nødvendigvis trenger å være katarr, men kan også være virus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...