Gjest Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Jeg er vandt med dette hjemmeifra, altså mamma gjorde det med meg da jeg var liten, men likevel føler jeg meg ikke komfortabel med det nå som jeg er voksen og har barn selv. Jeg klemmer dem, stryker dem gjennom håret, på armen, ryggen, magen osv, susser dem på kinnet, nesen, pannen, halsen, hender, føtter, ja omtrent overalt utenom på munnen. Der er det bare en sperre for meg. Antagelig fordi kyss på munnen er noe jeg forbinder med kjæresteting og det derfor blir helt feil for meg å kysse ungene mine på munnen. Er jeg helt rar, eller er det flere der ute som ikke føler seg komfortabel med å kysse barna sine på munnen?
solstråle69 Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg kysser ikke snuppa vår på munnen. Kyss på munnen er forbeholdt kjærester for meg, og er et intimområde i så måte.
LegallyBlond Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Her har vi det også sånn, mye kos, klem og kyss på kinn, panne osv men vi kysser de ikke på munnen og det er det ingen andre som gjør heller. Ikke at det bryr meg at andre kysser/nusser sine barn, men jeg er heller ikke komfortabel med å gjøre det og skjønner ikke vitsen med å gjøre det heller.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Jeg har innlegget over her, så jeg sier det igjen. Mor og far er ok. Resten av jordas befolkning ikke ok. Til hun er 14 år og jeg ikke kan styre hvem hun kysser på.. he he.. Og vi nusser! Kyss er for kjærester!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Gjør det sjelden, men jeg har ikke noen prinsipiell motstand mot det. Minstemann på 10 mnd får av og til et nuss nær munnen. Gjør det ikke med broren på 3 år lenger.
☆Anonymia☆ Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 gjorde det mer når han var mindre,nyfødt og opp til 4 mnd... har dabbet mye av i det siste,føler liksom ikke jeg har sånn behov for det,men avogtil,når han er så sør jeg bare får lyst å spise han oopp så må jeg snike meg til et lite puss på munnen..)) kysser han i panna,kinnet,hendene,hodet osv da.. er jo så søøøøøt..
Gjest Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Hva er en nuss da i forhold til et kyss?
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Kysser ikke på munnen nei, bortsett fra når eldste kommer med trutmunn og skal ha nuss. Nusser dem over alt ellers da, kinnet, haka, panna, nesa, magen, hånda. Ja over alt, men ikke munnen (og ikke bleieområdet da, men det skjønner vel de fleste).
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Hæ? Det har jeg jammen aldri tenkt på... For meg er det helt naturlig å nusse sønnen min på munnen.
snartmammapåny Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Kysser heller ikke på munnen. Føler det blir litt feil. Koser og nusser masse på han ellers da, men ikke på munnen.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 En nuss er kort og tørr. Et kyss et vått og litt lengre?
olla Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 Jeg har aldri blitt kysset av mine foreldre, og kysse heller ikke mine barn. Synst det er ekkelt!! Men at andre gjør det med sine barn, bryr meg ikke, men klarer det ikke selv.
RundLurt? Skrevet 15. november 2007 #14 Skrevet 15. november 2007 Vi og nusser (ikke kysser) vi masse.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. november 2007 #15 Skrevet 15. november 2007 Sålenge de er babyer er det ike så uvanlig me kyss på munnen, men etter babystadiet (frem til ca 1 år) så er det kun mannen som får de... fra meg ihvertfall....
Kebbelife Skrevet 15. november 2007 #17 Skrevet 15. november 2007 Vi lærer barna våre at kyssing er for voksne. Dersom jeg lærer dem å kysse på munnen, kan de jo begynne å kysse andre på munnen, besteforeldre f.eks. Det ville jeg ikke like.
Monajenten Skrevet 15. november 2007 #18 Skrevet 15. november 2007 Jeg ser på det på samme måte som deg, det er en kjæresteting og jeg har aldri kysset dem på munnen "av egen vilje". Men når storesøster på snart fire kommer med trutmunn og vil ha suss, kan jeg jo ikke akkurat si nei:-) Hun er jo så god da, "mamma kan eg få suuuuuss?" :-)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #19 Skrevet 15. november 2007 Jeg nusser vanligvis ikke snuppen på munnen.. men overalt andre steder. Har hendt jeg har nusset han på munn, men det er mer når han kommer mot meg og koser og det bare blir sånn liksom. Syns det er greit å nusse han på sjaken, panna, halsen, nakken, hodet, tottane, lanken.. ja.. overalt andre steder! =)
FrøkenKnallkul Skrevet 15. november 2007 #20 Skrevet 15. november 2007 Skulle akkurat til å skrive det samme som deg Kebbelife Kyssing er for voksne. Punktum. Ikke for at det nødvendigvis er så ille om vi foreldre kysser barna våre på munnen, men fordi det kan være vanskelig for barna å skjønne forskjellen på mamma/pappa og bestemor/bestefar, tante/onkel osv. Har selv opplevd at søskenbarnet mitt på tre år ville gi meg en skikkelig snørrsuss tilbake, da jeg ga han en klem. Det var ikke jeg spesielt komfortabel med iallefall. Mamman (tanta mi) kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke ville kysse gutten... Hm... Tro hvorfor...
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 15. november 2007 #21 Skrevet 15. november 2007 nei nusser på kinnet. det får holde. men ellers får hun uhorvelig mengder med kjærlighet så akkurat kyss på munnen klarer hun seg nok uten
camilla^ Skrevet 15. november 2007 #22 Skrevet 15. november 2007 Kysse på munn er kun for kjærester, som jeg sier til mine barn. Deres far gjør det og jeg blir bare kvalm av å se på det og å høre. For meg er det en kjæreste ting, litt på lik linje som andre handlinger en kun gjør med en kjæreste. Syns det blir ett lite overgrep jeg, hvertfall om ikke barnet føler seg så komfortabel med det. En vet ikke om det gjør det bare for å ikke skape bråk for mor/far liker å gjøre det. (uten andre tanker enn å være snill som ett kyss på kinnet)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #23 Skrevet 15. november 2007 jeg susser min 2 åring fortsatt på munnen og kommer til å gjøre det så lenge hun synes det er greit. å kysse er jo noe helt annet enn å susse og nusse, det er jo bare snakk om et halvt sekund og er ikke vått og intimt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå