Gå til innhold

Hvordan skal jeg snakke med mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et litt teit spørsmål, men saken er at kveld og etter kveld har tenkt å snakke med sambo om vi ikke skal prøve å få ett barn til. Men så svikter motet, fordi jeg tror at han ikke er klar..Så langt har vi bare snakket veldig løselig om det, og sier ..får se...kanskje...når folk spør..

Men jeg begynner å bli veldig klar, og vil forferdelig gjerne begynne å prøve nå. Men jeg tror han er skeptisk på grunn av jobbsituasjonen sin etc. Samtidig begynner jeg å bli stresset på grunn av alderen min.

Hvordan skal jeg innlede? Har jo lyst til at han skal ha lyst, og ikke bare (kanskje) gå med på det fordi jeg vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, egentlig er det jo bare å hoppe i det? Det gjelder bare å velge riktig tidspunkt. Ikke når du eller han eller begge er slitne osv. Det beste er kanskje hvis du tar det opp i en helt normal samtale, på et tidspunkt det føles naturlig? Det kan kanskje virke litt skremmende hvis du kommer med "kjære, jeg vil gjerne ha et barn til" etter en middag med rødvin, levende lys og indrefilé foran peisen, hvis du skjønner. Bare innled samtalen og se hvor den fører dere. Det er bare en måte å finne ut om han er klar på, og det er å spørre ham. Kanskje er han ikke klar akkurat nå, men om du tar opp temaet, og lar ham tygge litt på det og tenke i sitt eget tempo, blir han forhåpentligvis klar snart, han også. Mannfolk er rare vesener, vet du! :)

Og for alt du vet kan det jo hende at han tenker akkurat det samme som deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...