Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Jeg vet ikke om jeg er hypokonder...... Jeg tror ikke pt at det feiler meg noe alvorlig. MEN stadig streifer tanken meg om kreft - stadig er jeg redd for å dø. Jeg kan ha treg avføring - ser på nettet at det er tegn på tarmkreft. Jeg kan väre stadig trøtt - vet det er tegn på kreft. Alle disse tankene og selvdiagnosene kom efter at jeg mistet en veninne i kreft da hun var 32 år. Hun gikk å var stadig trøtt og ryggsmerter - hun fikk dagnose depresiv, men efter den diagnosen ble hun 2 mndr senere sendt på Ullevål med vann i lunger .- 2 uker efter døde hun av kreft m full spredning i skjellettet. Efter jeg fikk barn har det blitt värre. - Jeg tenker på døden i perioder hver dag. Jeg er livredd døden. Seriøst hva skal jeg gjøre? Jeg løper ikke til legen når jeg feks har vondt i brystet for jeg har ingen kuler når jeg kjenner efter - men jeg er redd. Ifjor sa jeg til legen da jeg gikk med bronkitt at jeg hadde lest at det kan väre tegn på noe alvorlig - da sendte han meg til lungerøntgen - det hjalp! - Men jeg kan jo ikke løpe til legen hvergang jeg tror noe og ta undersjøkelser som mulig er unødvendige! Noen som har opplev samme som meg eller som vet hvordan jeg skal komme meg ut av denne svarte tankerekken ?? PS . Snilt om noen kan legge ut på skravle for meg også ! Mvh Seriøst innlegg fra en som er desperat og ikke vil ha det slik !
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Du kan få henvisning til psykolog og få hjelp til å bearbeide både tankene rundt din venninnes død og dine egne dødstanker - snakk med fastlegen eller ta direkte kontakt med privatpraktiserende psykolog (da får du høyere utgift, men det går fortere).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå