Reveenka Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Da jeg var liten, sånn seks-syv år pleide jeg alltid å be moren min fortelle fra "gamle dager" - dvs fra da hun var liten.... Herlighet, moren min var bare 20 da jeg ble født; hun følte nok neppe at det var "gamle dager" da hun var liten... Nå har datteren min begynt å be meg om det samme - "mamma, fortell fra gamle dager da, da du var liten!" Altså - det var ikke gamle dager da JEG var liten, det var når moren MIN var liten, det!!! For dere som vil mimre litt fra det som var gamle dager(noen år før jeg ble født...) - så er denne fin: http://apps.facebook.com/youtubebox/video.asp?uvid=537971
Gummelillan Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Ha, ha, ja, du sier noe. Men tror vi bare må innse at det nok var i gamledager vi levde også. Selv om jeg virkelig av og til må sette min kjøre nesevise 7 åring på plass; Det er et par år siden hun kom med kirkeboken sin og lurte på bildene av Jesus korsfestelse. Jeg forklarte etter beste evne og så kom det skarpt; "mamma, var du med på dette"??? Litt bedre var det i forrige uke, men fortsatt ille nok til at jeg ble fornærmet; For skolen fylte 90 år og hele skolen skulle feire med en stor jubileumsforestilling klassevis. Hennes klasse skulle kle seg ut fra perioden 1930-1940 og hennes antrekk måtte være sort, da hun skulle synge se min kjole (og da var venn med feieren ;-)...) Vel, da hun sto ferdig pyntet etter alle kunstens regler og mammaen stresset skulle få alle ungene, sur mann og seg selv opp til skolen i plaskregnet kom det veldig fornøyd fra den striglede 7 åringen; "Ikke rart at jeg har blitt så fin for mamma levde jo på den tiden og vet hvordan man gikk kledd da"... Hadde vel mest av alt lyst til å sette meg ned på gamlehjemmet med det samme og grine...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Hahahahahahahaha, nå ler jeg hjertelig og høyt her jeg sitter:-))) Dette er morsomt og det er jo sånn, at for våre barn så levde vi i gamle dager, akkurat som våre foreldre gjorde:-) Jeg elsker å høre historier fra gamle dager ennå!
phantomet Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Jeg ler og jeg ler.... Og sånn hadde det seg at vi alle plutselig kommer fra "gamle-dager"! Her i huset er det slik at når ungene spør om hvordan det var i gamle-dager med slik og sånn...så svarer jeg kjapt: "Dere får spørre pappa, for han er den eneste som levde da....." *skratter* Så nå er det en vits her i phantom-hulen at alt i historieboka er det pappa som er ekspert på...være seg 1. verdenskrig, da telefonen ble oppfunnet eller da Columbus nådde frem til Amerika...for han er jo eldst...*skratter*
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Smarting:-) Den klarer ikke jeg å få til for jeg er jo eldst hjemme hos oss!!!!!!!!!!!!!!!!! Filler`n................
phantomet Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Phantom-mannen er ikke tre år eldre engang...så litt urettfredig er det...men like morsomt! Jeg fortalte en gang i barselgruppen om denne ertingen, og så tenkte jeg ikke mer over det. Så arrangerte vi fest for damene i barselgruppen med menn. En av damene sa etterpå at hun ble overrasket, for i hodet hennes var phantom-mannen M Y E eldre...*skratter* Ikke like gammel som hun selv....
Maud Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Kjenner meg igjen i historiene. Storebror har spurt om det fantes biler i gamle dager da jeg var liten. Mamma, husker du krigen? har jeg også blitt stilt overfor. Det er noe med at alt som skjedde før de ble født, det er gamle dager. Per definisjon.
Karomamma Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Ha ha ha ha! Nå gleder jeg meg til jeg kan henvise alle spørsmål om "gamle dager" videre til Karopappa. He he he.....
Karomamma Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Når jeg tenker meg om, ber han egentlig om det. Han kjører stadig skrøner for de litt større barna som begynner med "Da jeg var liten, da hadde vi ikke sykler da...." Og det ene temaet er mer oppsiktsvekkende enn det andre...
♥Snulder Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Urk... her i heimen så er det jeg som er dinosaurusen....hehehe... Kanskje jeg stiller som Rex i morgen??? Eller bør jeg legge meg på planteeter-saurus-linja????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå