frøkenfryd:) Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 når feberen er over 39? eller når den er mindre en det?
Gjest Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Man trenger ikke ha feber for å gi paracet - selv om det jo selvfølgelig er et godt utgangspunkt. Paracet er både febernedsettende og smertestillende. Jeg gir gjerne paracet om natten pga.øreverk eller tenner - barnet har da ikke feber, men veldig vondt.
~sjiraff~ Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Snuppa fikk feber og vondt på netsen hver eneste tann som kom igjennom, da var terskelen min for paracet ganske lav. Nå er det sjelden hun er syk, og jeg gir aldri paracet pga feber før den er nærmere og gjerne over 40. Feberen hjelper kroppen å jobbe mot infeksjonen.
frøkenfryd:) Skrevet 15. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2007 ja men når de har feber generelt. min har hatt feber og hoste i tre dager. men føler jeg ikke vil kjøre han full i parac et.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Ved feber prøver jeg å drøye den til over 39... med mindre hun har skikkelig ubehag (men feberen er jo der av en grunn, så jeg vil at den skal få være der og jobbe om du skjønner),men hvis hun har mindre,men at jeg ser den er på vei oppover når hun skal legge seg på kvelden,så gir jeg. Det hender også at jeg gir av andre grunner, Silje har hatt noen dager med hodepine (etter feber og forkjølelse), tannfrembrudd og faktisk så har hun fått når hun har hatt sånn skikkelig kløe hoste på nettene (legen som sa det) det hjelper
camilla^ Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Når det er feber og almentilstanden er redusert. Kommer til å gi det ved smerter også, men da får min mann være med på å avgjøre siden han kan mer enn meg om slikt. Prøver andre metoder først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå