Gå til innhold

Fersk liten baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige lørdag var vi på barselbesøk hos et vennepar som har fått en liten gutt som førstemann (Liten er kanskje litt misvisende, for han var nesten 5 kg og 54 cm lang)

Gutta våre tittet på babyen som lå og sov på sofaen ved siden av mammaen sin, etter et minutt hadde Junior sett nok. Han begynte å bygge med legoen han hadde med.

Måka derimot bli aldri ferdig. Han tittet og tittet, pratet og pekte, og lente seg inn over sofaen for å kose.

Etter en stund prøvde vi voksne etter tur å avlede Måka med andre ting, men med en gang sjansen bød seg var han tilbake hos babyen.

Han var tydelig fascinert. Koste, strøk på hodet til den lille og pratet..

Vi var der i over en time, og av den tiden var Måka ved babyen ihvertfall 45 minutter...

Det var deilig å se ham så opptatt av den lille, og så veldig forsiktig. Han har jo ikke blitt opplært til omgang med mindre skapninger enn seg selv, så det er noe som bor i ham tror jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har det nok bare i seg! Flinke, gode Måka! c",)

Kan forresten være risikosport å gå på barselbesøk sånn - før du vet ordet av det har du lyst på en til, handling følger tanke - og så vips!

Skrevet

Det var det phantom-mannen hevdet også...

At jeg må egentlig holdes langt unna slike deilige små skapninger...*ler*

Igår var jeg ute og gikk tur med en venninne som er 12 dager på overtid... og jeg som elsker alt som har med fødsel å gjøre...ble ganske så engasjert ja...*ler* Jeg har bedrevet med motivasjons opplegg for at venninnen min som sliter med fødselsangst skal få en flott opplevelse, men nå ser det ut som om ABC drømmen hennes går i vasken, om det ikke skjer noe idag eller i morgen...

Skrevet

Snille. gode Måka. Vet du, vi så på bilde av han i dag tidlig og da Leo fikk se han bare pekte, lo hun og la hodet på skakke ;-) Så ut som hun ville ha en liten morgenflørt med sin kjekke lille drømmemann!

Skrevet

Flørting er viktig, og en flott måte å starte dagen på... *ler*

Måka er veldig glad i slikt han også...og kosing...nussing og knusekosing..(som er at han dytter pannen først inn i den han vil kose med*ler*) men han driver ikke på så lenge av gangen, for det er så mye annet å finne på også.

Nå er han riktignok noe snørrete, så alle klærne mine har spor etter ham på seg, for han skal selvfølgelig kose med hele ansiktet sitt...

Skrevet

Hehehe, phantis, du er ikke ferdig med små babyer du!

Du er akkurat sånn som jeg var med min andre baby, jeg var helt oppslukt av fødsler og svangerskap og alt som følger med:-)

Det rare er at sånn er det ikke lenger, men så fikk jeg jo attpåklatten min, så du får smøre deg med litt tålmodighet og vips så har du en liten klatt du også;-)

Det vedder jeg på!

En god flaske vin faktisk:-))

Skrevet

Du og Måka er nok enige - noen bare elsker babyer uten noen form for "opplæring". Det spørs om phantom-mannen tillater at jeg kommer på besøk etter at lillesnupp er født. Presset rundt et barn til kan fort bli for stort ;-)

Skrevet

Med så mye omsorg du har i deg,er det ikke overraskende at gutta har fått det inn med morsmelken.

Og jeg tror også at det ikke er sistemann hos deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...