Gå til innhold

Når begynner man å få symptomer?

togutter-08og10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kun 4 + 5, men jeg har liksom ingen symptomer enda. Venninnen min er to uker før meg i tid og hun har hatt morgenkvalme og ømme bryster siden testdag 1.

Får sånne dumme tanker om at jeg kanskje ikke er gravid likevel. Selv om 3 tester i forige uke sa det. Bør jeg ta en ny test?

Må nevnes at det er IVF og vi satt inn egg fredag 26. okt, og brukte crinone i 2 uker etter det.

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke uroe deg og iallefall ikke sammenligne deg med venninna di. Dere kan få 2 helt forskjellige svangerskap akkurat som dere sannsynligvis får 2 forskjellige fødsler og 2 forskjellige barn.

Vi jenter reagerer så forskjellig på endringene som skjer i kroppen.

Jeg er en uke foran deg, satte inn egg v ivf den 20.okt, men jeg har nesten ikke merket noenting jeg heller. Litt ømme pupper, og et par dager etter jeg testet positivt forsvant også den ømme korsryggen. Er litt sliten når jeg kommer hjem for jeg går å gjesper hele dagen på jobb så jeg skjønner at det jobbes på spreng inni meg og det er betryggende. Jeg er bare glad til at jeg kan kose meg med min tilstand og samtidig være i fin form. Men jeg forbereder meg på at dette ikke nødvendigvis vil vare.

De fleste som blir kvalm blir det jo først i uke 6-7 og den perioden går jeg inn i på lørdag... Så mye kan skje enda.. :)

Vi som har vært gjennom IVF har kanskje mye lengre svangerskap enn de som gjennomfører på naturmetoden. Vi har jo visst om det så lenge! Mange skjønner jo tegninga mye seinere enn oss, kanskje så seint som i uke 5-6 fordi at symptomene først setter inn da.

Tror du skal bare spare pengene dine til babyklær og ikke bruke mer på tester.. ;) Også er det jo et par uker bare til tidlig UL siden du har vært gjennom IVF? :)

Kooooos deg, det gjør jeg!

klem

Skrevet

Takk for svar.. Har du hatt litt stikinger i eggstokken (eller deromkring) Det har jeg. Kanskje det er et symptom. Må vel bare prøve å slappe av, men er jo ikke så lett, vil så gjerne ha noen symptomer slik at jeg på en måte får føle at jeg er gravid. Det må også nevnes at jeg hadde xu i uke 8 i vinter og jeg hadde ikke gravide symptomer da heller. Annet en blødninger i en md. Så kanskje jeg får lite symptomer på begynnelsen.

Lykke til deg også Filippa. Vi får følge hverandre. Hvor hører du til hen?

Skrevet

Hei, hei. Jeg fikk vite på UL at jeg var gravid!! Hadde ingen idè... Ble gravid mens jeg ventet på å sette inn frys egg. Skulle sjekke slimhinnen da legen oppdaget at jeg allerede var gravid, og da var jeg 5 + 3. Hadde som en liten menst. blødning fra uke 5 til 6, deretter kom sympotomene litt etterhvert. Det symptomet jeg kjente best var skikkelige mensmurringer. Så jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg, symptomene kommer nok etterhvert, og alle gravide har det forskjellig. Du får vel gå på tidlig UL siden det er IVF? Pleier å være i uke 7, ganske betryggende å se at hjertet slår.

Lykke til

Skrevet

Hei babyhåp

Jeg har vel aldri hatt ordentlige symptomer på at jeg har vært gravid, og er nå 39 + 0! Har vært utrolig heldig og sluppet unna både kvalme, bekkenløsning, trøtthet osv. Har ingen symptomer på at fødsel nærmer seg, men satser på at det ikke er alt for lenge til. Har tatt akupunktur jevnlig gjennom hele svangerskapet, og det kan nok ha hjulpet meg.

Lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Hvorfor har du tatt akupunktur? Hva hjelper det for og hvor mye har du betalt, hvor ofte etc. Jeg er intr i akupunktur men har ingen erfaringer.

Skrevet

Hei.

Mange får ingen symptomer så tidlig.....mange vet ikke at de er gravide så tidlig engang som ikke har tatt assistert befruktning.

Det eneste jeg hadde av symptomer var mens murring,stikking i eggstokken tidlig. Senere fikk jeg vonde og ømme pupper+brun bryst vorte.I uke 20 fikk jeg ligament smerter i lysken. Kvalme hadde jeg aldri. Vær glad du ikke kjenner kvalme du:o)

Lykke til

Skrevet

Godt å høre om symptomfrie prøverørssvangerskap - jeg skal ikke teste før til uka, men pr. i dag er kroppen "død", kjenner ingen ting!

Lykke til!

:-)

Skrevet

Når jeg kjenner på puppene mine så er de blitt litt ømme nå. Men da må jeg ta ganske hardt. Er detdet som menes med ømme pupper?

Skrevet

Hei igjen

Jeg startet med det rett før vi satte i gang med ivf-forsøk nr 2, for å hjelpe kroppen min til å gjøre forholdene gode for at et egg (eller to) skulle feste seg. Det gikk bra på 3. forsøk. De behandlingene jeg hadde etter at jeg testet positivt var for å styrke livmor og blodgjennomstrømning for å holde på egget. Og så kan de sette nåler for å styrke bekken og livmor gjennom svangerskapet. Hadde jeg hatt plager med kvalme, kunne jeg fått nåler med det også. Akupunktøren satte også nåler for å styrke immunforsvaret. Har verken vært syk eller forkjølet... Nå er jeg i gang med modningsakupunktur, som skal gjøre deler av fødselen kortere og lettere. Så også på Puls på NRK på mandag der studier har vist at det er færre som går over termin av de som tar akupunktur sammenlignet med de som ikke gjør det - jeg håper jeg er en av de heldige!

Jg har gått på Klinikk Fjeld på Majorstua i Oslo, og der tar de 380 kroner per behandling. Kan anbefales dersom du bor i Oslo-området!

I forbindelse med forsøkene var jeg der opp til et par ganger i uken, mens senere var det mer sjelden - kanskje en gang i måneden. Nå går jeg én gang i uken.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...