Polina-pia Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Sånn før man blir syk, mener jeg... En jeg kjenner sier det, men jeg trodde man bare plutselig ble kjempesyk?
Gjest Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Blodpropp er jo en akutt-tilstand såvidt meg bekjent da. Men mulig man kan kjenne noe svimmelhet og lettere ubehag i forkant. Det er jo gjerne en insnevring før proppen kommer som forårsaker dårligere gjennomstrømning, noe jeg vil tro man kan merke i armer og ben og slikt ved prikking?! Men jeg vet ikke asså...
*Kleopatra Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Joda, man kan kjenne det før det blir helt akutt. Jeg har hatt blodpropp i ene lunga, og da hadde jeg stikking i brystet og ubehag en hel dag (ble gradvis verre), før jeg fikk pusteproblemer og ble innlagt på sykehuset.
ape Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Det kommer litt ann på hvor blodproppen befnner seg. Noen har f.eks blodpropp i beinet som ikke løsner og da får man smerter, og beinet hovner opp. Hvis proppen løsner og setter seg fast i lungen (lungeemboli) kan man få akutt pustebesvær og vondt i brystet. Men det er så mange forskjellige steder en propp kan sette seg. Også ved hjerteinfarkt er det stort sett en propp som har satt seg fast. Hvis du søker etter trombe, emboli eller aterosklerose finner du sikkert mye informasjon om det du lurer på.
Mammapudding Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Det er nok som NurseB to be sier..Kommer ann på hvor blodproppen er. Jeg hadde blodpropp i leggen for noen år siden og jeg merka ingenting før jeg plutselig våknet med sinnsykt vondt i leggen, prøvde å trø på den men svimte av og var kvalm..pluss at leggen var hoven..Men legen sa at hvis proppen begynte å vandre på vei mot lunge/hjerte/hjerne ville jeg få vondt forskjellige plasser i kroppen der den "passerte"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå