Gå til innhold

Er dette normalt da? Den ungen overrasker meg stadig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henta mini i barnehagen i dag, og satte meg ned for å leke litt med ham før vi skulle hjem. De voksne har laget forbokstavene til alle i barnehagen i trolldeig, og malt de og hengt de opp.

Og jammen visste ikke mini på 20 mnd hva som var hans bokstav og Gunn (ei som jobber der) sin bokstav!

Er ikke sikkert at han forstår det hvis jeg skriver den til ham, men det skal jeg jammen prøve i morgen.

Den ungen har bare en ufattelig klisterhjerne!

Lurer på om det fortsetter i samme tempo som nå, for da har han vel gjort unna vgs før han fyller 4;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om det er normalt.

men det høres flott ut :-)

Skrevet

Snuppa har også lært seg sin egen bokstav :) + noen tall.. Men jeg tror neppe hun forstår noe av det. Er akkurat som når hun ser bilde av en hund så vet hun at det er en hund, når hun ser bilde av en N så vet hun at det er hennes bokstav.

Skrevet

Ja, var det jeg tenkte også. Er ikke en sjangs for at en så liten unge forstår at bokstaver har noe med lyd å gjøre, og at den beste,te bokstaven symboliserer lyden i hans navn. Men gøy er det uansett.

Blir liksom overraska over ett eller annet hver dag. Utviklinga har bare eksplodert siden han startet i b.hg. i august.

Nå har han jammen lært seg firkant, trekant, runding og stjerne også.

Huff, tiden går fort...

Skrevet

Et tips er forresten at barn ikke bør lære seg tallsymboler før de er ca. 8 år gamle. Bruken av slike symboler svekker forståelsen for matematikk.

Vet at de starter med det i førsteklasse allerede, men det er (i følge min matematikkforeleser) ikke å anbefale. Barn bør få en forståelse for mengder uavhengig av symboler.

Men tallord er selvfølgelig noe helt annet.

(Men flink er hun uansett! Nydelig også. Var inne på hjemmesiden deres i sted...)

Skrevet

Oi, 8 år? da blir hun vel like dum når det kommer til matte som sin mor da hehe.. Er så søt når hun sitter å teller "en, do, dje, fire, fum, zeks, su putaketter" i boken sin hehehe..

Synes også at utviklingen bare har eksplodert, særlig etter at hun begynte i barnehagen. Var jeg ikke overbevist om at barnehage vard et rette for henne før så er jeg hvertfalld et nå.

Tusen takk foresten :)

Du, når begynner det programmet dere var med i a?

Skrevet

Min roper alltid når vi ser på tv-norge, :Niklas sin bokstav! (logoen oppe i hjørnet):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...