Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Junior har hatt blod i avføringa. Slimete bæsj, med striper av bittelitt friskt bloder noen steder i bleia. Skjedde to ganger sist uke, etter jeg hadde spist reker. Slo meg til ro med dette, men det har dukket opp igjen med ei slik bleie per dag denne uka. Det eneste jeg kan komme på å ha spist utenom det vanlige disse ukene er blåskimmelost. Ringte helsestasjonen i dag, og helsesøstra (ikke vår) mente det kunne være fordi tarmen er så ømfintelig at dette kunne skje innimellom. Trolig ingen fare, men skulle følge med da. Fikk time hos helsesøstra vår i morra, sånn for sikkerhets skyld. Blir litt urolig, så jeg lurer på om dette er "normalt"...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg har opplevd dette og dro rett til legen som fant ut at hun bare var sår i endetarmsåpningen. Ring legen og be henne titte på det for deg, sannsynligvis er det bare en rift eller lignende, men det er så skummelt dersom det skulle være noe annet.
aa11bb22 Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Jenta mi hadde ganske mye blod i avføringen en dag. Jeg ble veldig bekymret og ringte helsestasjonen. Vi kom vel fram til at det var fordi hun holdt på å få tenner. Når tennene kom hadde hun så mange bæsje bleier at endetarmsåpningen rett og slett var blitt litt sår, og derfor blodet i bleiene. Etter en dag var det over av seg selv. Det kan kanskje være noe slikt med babyen din også?
lillemor_og_jeg Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Jeg har opplevd dette. Dro til helsestasjonen og legen viste meg at det var en rift i i endetarmsåpningen. Man måtte brette litt til side for å få øye på den. Smurte godt med Silulen sinksalve så forsvant den etter kort tid. Er helt sikkert noe lignende med jenta di.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Junior klør i munnen, men han har ikke flere bæsjebleier av den grunn...har vært mange hele tida da men! Har ikke "brettet" ut endetarmsåpningen på han, så det kan jo være noe der. Helsesøstra fiksa legetime på mandag, så da får vi sjekket det opp. Hun sa at det neppe kom av noe jeg hadde spist.
*Rutletutt* Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Milla har hatt dette noen ganger også. Jeg ble livredd første gangen og ringte legevakten, men der var legen opptatt og jeg fikk nr til barneklinikken...men der var det bare tlf-svarer. Virket ikke som om det plaget henne så jeg lot henne sove...kom igjen noen dager senere og ringte da fastlegen min dagen etter. Han undersøkte henne og fant en liten rift i endetarmen - så det var derfor hun hadde blødd. Har kommet igjen noen ganger etter det, men nå vet jeg at det ikke er farlig. Hun er 3,5 mnd og får bare mm, så har ikke vært forstoppet. Det Milla hadde er akkurat som du beskriver.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 En på barselgruppen har også dette. De ble sendt på riksen, og legen der mente det var melkeallergi.... Han får bare morsmelk, men moren spiser/drikker produkter som inneholder melk. Og da går det over i morsmelken. Så moren må begynne på diett, får og se om det virkelig er det, det kommer av...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå