Gå til innhold

Kvalme-jentetegn? Eller bare en myte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere på den myten om at de som venter jenter blir ekstra kvalme i svangerskapet? Jeg er gravid i uke 21 med mitt andre barn, har jente fra før og var veldig kvalm da jeg ventet henne.. denne gangen har jeg vært enda dårligere (trodde ikke det var mulig), men vi vet ikke kjønnet da..skal ikke vite det:)

Men absolutt alle jeg kjenner tror vi får jente igjen pga at jeg har vært så kvalmen..rart det der:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært dårligere i dette svangerskapet enn da jeg ventet sønnen vår.. Og jeg skal ha jente nå. Men, søsteren min var kvalm og kastet opp i 5 mnd, og hun fikk gutt...

Skrevet

jeg har hypermesis og har gått ned 8kg.. har en liten gutt i magen;) så er nokk bare myte;)

Skrevet

Dette er mitt 4 svangerskap og venter jente,og har ikke vært kvalm en dag. Dei 3 andre er gutter og var kvalm i 4 mnd.

Trur ikke det har noe å si.

Skrevet

Moren min var aldri kvalm da hun skulle ha meg eller søsteren min. Jeg har heller aldri vært kvalm og venter ei lita tulle.

Skrevet

Med min eldste var jeg kvalm nonstop i 5 mnd før jeg fikk hjelp for det, og det ble en gutt :)

Skrevet

Jeg var ikke kvalm et minutt da jeg fikk tvillingjenter. Denne gangen har jeg vært uvel de tre første mnd. Nå venter jeg gutt.

Skrevet

Venter jente,og har vært kvalm hele graviditeten... (uke 40 nå)

Skrevet

I vår familie har ekstrem kvalme vert et jentetegn iallefall. Både mormoren min, tanten min, og mammaen min har vert dårlig med jenter og aldri dårlig med gutter. Jeg har en jente og kastet opp i ni måneder. Er bare syv uker på vei så vet ikke denne gangen, men er minst like dårlig.

Skrevet

Hadde kvalme i de 4 første mnd og jeg venter en gutt.. tror nok det er en myte samme som åssen form man har på magen om det er gutt eller jente.. kommer jo bare ann på person til person..

Skrevet

Stemte ikke her: Gutt forrige gang og mye kvalme

Jente nå og bare tre uker med kvalme.

Skrevet

Var ikke kvalm med jenta, men med begge guttene!

Skrevet

Jeg er gravid med nr to nå og venter jente, har kastet opp siden uke 4 og holder på enda, har vel egentlig innsett at det kommer til å vare til hun kommer ut, er i uke 24 nå.. Med førstemann som er gutt var jeg frisk og rask hele svangerskapet...

Skrevet

Var i kjempeform med nummer 1, det ble gutt.

Superdårlig med kvalme og oppkast i 20 uker med nummer 2, fikk en gutt til :)

Skrevet

Jeg har vært i kjempeform hele svangerskapet (er 31+5 i dag),ikke kvalm i hele tatt.. Og i følge ul skal vi ha en gutt. Men tror det egentlig er tilfeldig,har hørt så mye forskjellig!

Skrevet

Håper egentlig at det ikke bare er en myte, men... Har en gutt fra før. Svært lite kvalm med han. Nå har jeg vært kvalm omtrent fra jeg ble på vei, døgnet rundt :( Har vel egentlig konkludert med at det ikke lengre er så lett og få hvilt nok, og at kvalmen har lett for å komme da.

Skrevet

Tror nok også det bare er en myte. Jeg vet ikke kjønn, men har ikke vært kvalm i det hele tatt.

Da mor fikk meg så var hun heller ikke kvalm, men da hun gikk med brødrene mine var hun litt kvalm (kasta vel opp en gang eller noe sånnt)........ Andre jeg kjenner sier også at kvalme ikke har noe å si for hvilket kjønn det er. De har vært kvalm i hytt og dynevær.

Skrevet

mamma har 4 barn; 2 jenter og 2 gutter. Med de tre første barna (2 jenter og en gutt) hadde hun hyperemesis og var innlagt på sykehus i 6 uker hver gang for å få intravenøs næring.

Med minstebror var hun bare normalt kvalm.

Men hun var skikkelig dårlig når hun ventet den eldste gutten sin... Så jeg vet ikke helt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...