Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Jeg og kjæresten min ønsker å flytte sammen, men jeg lurer fælt på hvordan vi skal gjøre dette. Vi er begge studenter. Jeg er alene, så får os osv. Han er bare student og har bare studielån som inntekt. Om vi flytter sammen (til sommeren) så har jeg stønadene mine i et år etter at vi flytter sammen, men så mister jeg det. Det vil si at etter det første året så må vi leve på 2*studielån siste året i utdannelsen vår. Slik vi har det nå leier vi hvert vårt sted, men han er her hele tida da jeg bor nærmest barnehagen. Vi syns jo det er veldig dumt at han skal betale på et annet sted når han bare er her liksom. Vet at hvis vi venter et år ekstra med å flytte sammen så løser det seg av seg selv, men det virker liksom så sjangseløst å sitte å betale på noe man ikke bruker.... Noen som har noen tips? takker for svar
Anna Nym :o) Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Er slik det er det..... Slipper to husleier, og mister OS. Kanskje det går opp i opp? KOmmer du dårligere ut av det så får dere heller betale på to leiligheter......
Verbena Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men husleie og os går vel ca overens... blir nok litt mindre penger, men det kan dere jo løse ved at en av dere tar dere en liten jobb? Vasking? Telefon? Avisbud? er ikke mange timene med jobb i mnd man trenger før det hjelper på økonomien. Og du får jo os første året, da kan dere jo spare det dere klarer da, også bruke av de utover det siste studieåret... Det meste går om man vil! Og det er surt å betale penger for en leilighet som praktisktalt aldri er i bruk. Kan jo være at noen melder deg/dere til nav og de finner ut at han i praksis egentlig bor hos deg nå, da mister du jo uansett os. Vi er 2voksne og 2unger som har ca 18000kr i mnd å leve for, det skal dekke husleie, barnehage *2, mat, klær osv. ALT går! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå