Tonita Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Skal kjøpe undertøy i ull til snuppa på 13 mnd, men....hva skal jeg velge? Er det best med ren ull altså 100% eller bør det være et "blandingsprodukt" for å ikke klø? Hva er merino-ull og er det bra? Hvilke merker er best på kvalitet og pris? Hjelp mottas med takk.
lego Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Jeg har janus ull undertøy til mini og han er ihvertfall fornøyd. Vil ikke ta det av seg igjen. Forløpig så er dette det eneste ullundertøyet jeg har kjøpt/brukt. Men er veldig fornøyd med det.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Rent ull er best, det klør heller ikke.. Merinoull tror jeg er sånn selvrensende ull, slipper å vaske det så ofte.. Cubus har vært best i test før, har kjøpt noe der, grei pris, ellers har Obs mye bra og fint og til en grei pris, bl.a. prinsesse ull .. Exit sitt er heller ikke dyrt:)
mayaya Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Janus sitt er toppers! :-) Ikke så ille pris heller, på obs :-)
Skravlemamman Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Jeg har fra devold og fra ulvang. kjempefornøyd med begge to:-)
AnneM. Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 våre barn har eksem, så vi kan ikke bruke ull mot kroppen. De har forsøkt med sånn ull med bomull innerst, men da blir ullet litt bortkastet - det skal jo være tettest mot kroppen for å fungere. Kanskje ikke noe hjelp, men tenkte bare å nevne det i tilfelle snuppa di får eksem - da må dere kutte ullen.
Audacious Angel Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Jeg er kjempe fan av merinoull og silkeblanding. Den finnes ikke kløete, snuppa elsker disse. Bruker mye nøstebarn, men har litt i janus og. AnneM har du prøvd denne blandingen? Jeg har mye eksem selv og aldri vært glad i å gå med ulltøy fordi det klør og da blir eksemen værre, men med denne blandingen er det bare deilig og jeg har faktisk blitt bedre. Jeg føler meg ikke så klam og svett spesielt om natten. Siden det virket som du hadde lyst til at ungene skulle gå med ull :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå