Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Jeg har en venninne som har i 6 mnd klaga over dårlig råd og jeg har trøsta og trøsta og trøsta.., Idag spurte jeg henne om hvor mye de har i mnd og hvor mye lån de har.De betaler 11000 kr i mnd i lån og har utbetalt ca 51000 kr i mnd. Det var da jeg sa at jeg slettes ikke synest de har dårlig råd. Da ble hun kjempe sur og såra..Det var kanskje fryktelig dumt av meg å si noe slikt, men jeg mener faktisk at når en har 33000 kr+ igjen til faste utgifter så kan en ikke klage over dårlig råd. Jeg som skulle trøste, jeg klarte det bare ikke....Føler meg så dum nå..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Ikke føl deg dum du:-) Jeg synes også det hørtes ut som om de skulle klare seg godt nok på den summen. Men, så er det jo gjerne slik at man legger opp forbruk etter inntekt, og når det ikke helt står i stil (kanskje), så kan det nok føles vanskelig for dem. Men jeg er enig med deg, man kan vel ikke akkurat kalle det dårlig råd om man har utbetalt over 50.000 kroner i måneden. Da handler det nok kanskje om feil prioriteringer et eller annet sted..........
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Ja ,en sier jo at en bruker det en har, men hun påstår at hun ikke har råd til noen ting..Det var da jeg spurte om pengene,hun ble skikkelig sinna da jeg sa at de burde kunne klare seg godt på så mye penger, med så lite lån, Men, men sagt er sagt...En annen ting er vel at jeg er av den sparsomme typen da, som klarer meg med lite.Må det når vi har bare en inntekt.Derfor er det litt vanskelig for meg egentlig å vite om 51000 egentlig er mye å leve på, for meg er det det da... Hehe minner meg litt om søstra mi som er 46 kg 170 cm og klager høylytt om hun har lagt på seg 500 gr...Jeg derimot er rund som en nissemor ,0) Det jeg egentlig sier at vi er så forskjellige vi to... :0)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Ja, vi mennesker er noen underlige skapninger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå