Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Som har plass til tre barn i baksetet, hvor av en sitter i bilstol? Trenger ny bil, og hjelp til å finne den.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Mitsubishi outlander, minsten sitter i bilstol bak og resten av flokken får krype der det er plass...hehe nei da, den er det god plass i, beinplass og faktisk bilsete.
Cat.68 Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Vi har en Opel Omega Stasjonsvogn. Får godt plass til 3 i baksetet.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Kjører Caravelle,plass til tre bilstoler i baksetet.
ragna Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 har "bare" to barn. men føler jeg må skirke det ut allikevel; kjøp touran! bruker to bilstoler men har fortsatt god plass til en bilstol til baki der.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Opel Vektra stasjonsvogn. Men det er faktisk litt trangt baki der, så glad jeg har "slanke" barn.....
Gjest Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Jeg kjører Audi. Men når jeg tenker meg om så er jo det ene av barna min mann, så han får sitte foran.
supergyda Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Vi har Passat stasjonsvogn, den blir nok for trang. Hva med en Citrõen C5? Jeg synes å huske fra prøvekjøring at de er nokså brede og romslige inni.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2007 Problem nummer to er at vi er grådige og lite statusfikserte. Så vi gidder ikke kjøpe fin bil for å vise den frem, og vi har ikke all verdens penger å bruke på den heller. Noe som jo funker fint med at vi ikke er statusmennsker. De vi sitter igjen med og skal se på nå er opel astra/vectra, de er like store så vidt jeg kan se men vecta mer komfy toyota corolla renault sienic, men pappa sier franske biler er dyre å reparere på. ford mondeo De tre siste bilene der går det tre barneseter inn i. Fant en test på trygg trafikk. Egenlig vil jeg ha en volvo xc90, men jeg vil ikke betale for den. Så om noen har en å gi bort så si i fra. Kan evt byttes i sunny med feil og mangler for omtrent 30 000.
supergyda Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Du kan gjøre gode kjøp med et par år gamle C5-er. De har hatt dårlig rykte på seg, men dette er rettet opp i, og bilene er gode. Men ryktet henger igjen, derfor lavere priser. Problemet er selvsagt at det er en del elektronikk på dem, og da er det stort feilpotensiale. Ford Mondeo er romslige, og prisen ikke så verst. Hvis du har råd, gå for TDI. Ingenting er verre enn en dau stasjonsvogn.
Willemo Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Jeg finnes ikke bilinteressert og har en opel omega stasjonsvogn. Plass til bilsete, pute og 123 sete baki. Altså tre unger. God plass til beina er det også. Ellers vet jeg ingenting om den bilen, utenom at den er hvit og blir fort skitten :-) Jeg hadde Passat tidligere. Også denne er brei og har god plass baki til lange bein. Den var gammel, men beste bilen jeg har hatt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2007 Da kan vi ca like mye. Tenkte egentlig å gå på butikken å forkynne at jeg ville ha en rød bil.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 Jeg har en 94-mod Caravelle som går som ei klokke,driter i om bilen er fin så lenge den fungerer.Og den er romslig og god plass i baksetet. Ga ikke mer enn 36 000. Ellers er Toyota Hiclass/Hiace en driftssikker og like romslig bil. Det jeg liker md Caravellen er at jeg har god plass baki bilen,kan kjøre vogna rett inn.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #14 Skrevet 15. november 2007 Vi har en Chrysler Grand Voyager, det er en meget romslig og stor bil (den største flerbruksbilen på markedet). Grunnen til at jeg falt pladask for den bilen; barnevogna kjøres rett inn=) Jeg er lat og gidder ikke legge sammen mer enn nødvendig, hehe.
lilja70 Skrevet 15. november 2007 #15 Skrevet 15. november 2007 Kjører gammal mondeo stasjonsvogn. Lite status, mye plass. Greit å få vogna inn og ut baki, fin plass til tre seter, to seter og en tenåring, to tenåringer og et sete, et sete, en tenåring og en mormor... Som nr. to-bil ønsker vi oss en scenic 7-seter, men det er mulig vi tar til takke med noe billig også på 7-seteren. Stemmer nok det med franske biler og reparasjoner, men det gjelder vel strengt tatt alle biler med mye elektronikk, da.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 15. november 2007 #16 Skrevet 15. november 2007 Vi har en volvo v 40....med skiboks....såvidt vi får plass:)
Süsse Skrevet 15. november 2007 #17 Skrevet 15. november 2007 3 unger eller ikke, vi får i allefall plass til såpass at vi ikke slipper igjennom Sveits. Opel Vectra Stasjonsvogn.
prekæs Skrevet 15. november 2007 #18 Skrevet 15. november 2007 Hold deg langt unna renaulten. Har hatt en slik, og blir irritert bare jeg ser en på veien. Som sagt Kjøp c4. har hatt vår citroen i snart 4 år og aldri noe tull. Kjøpte nettopp en til. Dvs. en mindre utgave. Rød:)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #19 Skrevet 15. november 2007 Vi har bare 2 unger nå da men nr 3 er i magen =) Kjører Passat stasjonsvogn og vi vil få plass til 3 seter i baksetet. Men da har eldstemann bare sånn "pute" da
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 16. november 2007 Bare sånn til oppdatering så har vi forelsket oss i en astra, som egentlig er litt for liten, men det går om man er villig. Eller så er det corolla som står igjen som "runner up". Sceniec har vi da slått fra oss, etter glimrende tilbkaemeldinger her inne, og fra andre.
ragna Skrevet 16. november 2007 #21 Skrevet 16. november 2007 da er det corolla verso du tenker på? de er nydelige, men litt små? jeg vet at den stiller i samme klasse som touran og s-max. men den er mindre, for det har vi testet ut. holdt nemlig på og kjøpe en slik selv. men den skal ha pluss for de mest fleksible seteløsningene. og utseènde. nei, jeg sier det bare; touran touran touran touran. fantastisk kjørekomfort, bakerste seterekke er integrert i bagasjerommet, midterste seterekke har 3 individuelle seter, dvs at hver enkelt sete lett kan tas ut og inn som man måtte lyste. en av de sikreste bilene på markedet. men prisen er temmelig høy, og det trekker ned. men ople astra sier du? hvilke års-modell har dere i tankene da? astra stiller forøvrig også i samme klasse som verso når det kommer til størrelse på innsiden, den er altså ikke så altfor liten. men pass nå på og kjøpe deg en sprek en da....ingenting suger mer enn en 1.4 eller 1.6 liter på forbikjøring.
ragna Skrevet 16. november 2007 #22 Skrevet 16. november 2007 p.s en annen bil som kan være verdt prøveturen er peugot 307 sw. den er hakket større enn astraen. har ett fantastisk stort soltak (kan ikke åpnes) og er ikke så aller verst i pris. men her hadde jeg også gått for en 2.0 liter. også her har man en fantastisk kjørekomfort. jeg kan ikke hjelpe for det, men når det kommer til opel; har desverre ikke den store hangen. for all del, det er flotte og greie biler, men da bør man satse på en temmelig ny modell.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. november 2007 Forfatter #23 Skrevet 16. november 2007 Vi finner ingen 307sw eller touran i vår prisklasse. Det er litt av problemet. Man skal faen meg betale for driten og. Sammen med huslån og studielån så blir rammene litt begrenset. Men baksetet på Corollaen er like bredt som baksetet på Passaten.. (131 cm) mens astraen har bare 125 cm å skilte med.
ragna Skrevet 16. november 2007 #24 Skrevet 16. november 2007 men det er verso du snakker om? de er ikke billige. du kan få en '02 modell til ca 170-180 000,- så kommer omreg.avg utenom osv. hvilke prisklasse har dere tenkt? det går jo også an å impotere fra tyskland eller danmark, man kan spare inn litt der. touranen vi har er en '04 modell, tysk-impotert. ga 250 000,- for den.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. november 2007 Forfatter #25 Skrevet 16. november 2007 Snakka vanlig corolla. Beklager. Max 150 000. Gjerne langt under. Vil ha en billig bil, kjent merke som ikke har gått langt, med god plass inni, drifstoffgjerrig motor og bra trekkraft.;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå