Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig,og evt hva??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske interessant å høre når folk har opplevd ting som ikke kan forklares.Skriv din historie,eller historier du har hørt fra andre.Håper det er mange som er opptatt av slike ting her inne,og vil dele sine opplevelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja vet ikke helt hva jeg skal si, men har sett noe, så helt ut som en menneskeskikkelse, gå igjennom soverommet og ble svakere og svakere jo nærmere døra det kom. Nei det kan ikke ha vært lyset av en bil gjennom vinduet, for lyset fra ute faller ikke slik. Det har jeg testa ut. Uansett skremte meg så vanvittig at jeg hoppa over sambo og skrudde på lyset på hans side, og kan vel si at nattesøvnen den natta ble dårlig. Har sovet med nattlampe på siden hehe.

Ellers har jeg våkna om morgenen og oppdaget at et bildet av sambo og meg er oppned, bildet står på nattbordet mitt. Samtidig er bildet sambo har på sitt nattbord på gulvet med bilde ned. Bildet ligger i slik avstand at det ikke bare har falt ned heller. Aner ikke hvordan det har skjedd. Vi hadde vært bortreist ei uke, og dette var første natta hjemme dette skjedde.

Ellers sies det at i en prestegård ved min mormor, som brukes som selskapslokaler nå og litt overnattning, høres det steg, barnegråt, og stoler som blir dratt over gulvet. Ikke hørt det selv, men går aldri alene opp, eller på do i andre etasje i det huset. Har hatt en rar følelse helt fra jeg var bitteliten, og uten å ha hørt historier før jeg ble litt eldre. Så hvem vet. Mulig det er mer mellom himmel og jord.

Jeg tror mest på energier som går igjen, ikke noe fysisk, og ikke noe som kan skade egentlig. Men så er jeg vel litt motstander av å holde på med spiritsme og slike ting, kalle på onde ånder, har på en måte respekt for slik.

Så hvem vet hva det er folk føler og ser..

Skrevet

var vaskehjelp på en piano pub for lenge siden, og der har mange opplevd merkelige ting, som f.eks høre noen inne på herretoalettet når ingen andre er i den etasjen.(etter stengetid) blitt stoppet av noe/noen når de har støvsuget. lys som har slått seg av/på av seg selv.

selv opplevde jeg at cd spillern skrudde seg på helt av seg selv, og 2 ganger hørte jeg et sikkelig dunk i 2. etasje, 100% sikker på at jeg var alene i bygningen, og cd spilleren var innen synsvidde da den skrudde seg på.

vet også at sønnen til den tidligere eieren tok livet sitt der

Skrevet

Ettter at jeg flyttet til Oslo når jeg var 19 begynte mamma å ringe

om det var noe galt. Dvs. om jeg var syk, følte meg ensom eller

lignene så ringte mamma for å høre hvordan det gikk uten at jeg

hadde sagt noe. Hun viste det bare. Det slutte etter at jeg møtte

min mann for da viste hun at "jeg ble tatt vare på".

Skrevet

Når jeg bodde hjemme hos mamma og pappa,opplevde jeg en del ting. Hadde en merkelig følelse at noen sto og så på meg hver gang jeg var i gangen,hadde cd spiller med volumknapp som var til å skru på og stadig vekk så jeg den gikk rundt av seg selv og lyden ble høyere og lavere samtidig. Våknet om natten med gåsehud over hele meg,av noen kalde gufs. Pappa har også opplevd ting i dette huset,men ikke moren min.

Ellers så var det en historie om bestevenninnen min og meg,dette skjedde når vi var 18 og vi nettopp hadde fått billappen.

Hun følte på seg at noe var galt med meg og kom hysterisk til mamma og lurte på hvor jeg var,jeg hadde akkuratt kolidert og var på sykehuset. Men det fikk ikke hun vite før senere på kvelden.merkelige greier:)

Jeg tror på overnaturlige ting,tror også vi har hjelpere:)

Skrevet

Jeg var på besøk hos min veldig friske og aldri syke farmor en helg.

Da jeg skulle si hade søndag kveld lå farmor på sofaen sånn som hun pleide på ettermiddagen.

Jeg tenkte inne i hodet mitt at nå dør farmor. I og med at jeg aldri før hadde tenkt noe slikt så slo jeg det fra meg men fortalte hva jeg hadde tenkt på vei hjem i bilen.

To dager etter var farmor død (av hjerteinfarkt)

På begravelses dagen til tanten min fant jeg et gammelt kamera jeg fikk til ti års dagen min, det forsvant fort etter at jeg fikk det.

I kameraet var det en film som jeg fremkalte og der var det bilder av tante som stod mellom foreldrene sine (min farmor og farfar), alle døde. Det var sikkert en tilfeldighet det altså, men syntes det var litt spesiellt at jeg fant kameraet med de bildene i på begravelsesdagen til tante..

For ca 10 år siden bodde jeg i en gammel bygård med min ex samboer i oslo. Han dro på jobb en lørdags morgen kl 0930. Jeg ble liggende igjen i sengen og leste et blad. Det gikk en dør fra soverommet til kjøkkenet, altså jeg hadde utsikt mot kjøkkenet. Jeg tittet opp og ut gjennom døren og fikk se en (det høres UTROLIG teit ut, jeg vet..) gjennomsiktig liten jente gå forbi døren. Altså hun gikk fra den ene siden av kjøkkenet til den andre siden. Og det var det.

Jeg ble livredd.

Har tenkt i ettertid at jeg kunne kanskje ha drømt det hele...¨men jeg satt jo i sengen og leste ett blad, dagdrøm kankje:)

Skrevet

Ja.. Pappa har gått igjen her litt :) lagt dynen over Natalie, åpnet og lukket skapdører osv.

Har også opplevd at noe en klarsynt har fortalt var HELT korrekt.

Skrevet

en gang min samboer var ute hos en kamerat, og jeg var alene hjemme så ble jeg litt skremt.. jeg satt i sofaen på stua og plutselig så hørte jeg radioen ble slått på.. jeg gikk ut på kjøkkenet (hvor den står), men

der var den av... hørte ikke noe mer.. men så en liten stund etter at jeg satt meg ned igjen så begynte det igjen..det var ikke høyt, jeg hørte ikke hva de sa når de snakket, men jeg kunne høre hva slags sang de spillte når det var musikk.. jeg gikk ut på kjøkkenet igjen, men da slo det seg av igjen..så bestemte jeg meg for å lytte hvor det kunne

være,og fant ut at dette måtte være inne i stua, men der var det ikke noe radio eller noe sånt.. jeg ble ganske skremt og ringte typen, han var på vei hjem da... og når han kom hjem så bare lo han og sa jeg var alt for overtroisk... men han fant ikke mye ord og forklaring når vi begge fant ut at det kom fra to høytalere som lå på gulvet på stua som ikke var plugget til noenting...:S

Skrevet

Vil ikke gå i veldig gjenkjennelige detaljer, men opplever slikt, ja. Men jeg ser på det som naturlig.

Har sett avdøde familiemedlemmer, føler tilstedeværelsen av energier veldig ofte, ser diffuse skikkelser, hører ting, har også følt noen ta på meg og lukten av personer som er borte. Har også fått advarsler.

Skrevet

Ja.. meeen.. nå må jeg sove litt her.. så dette får bli å fortelle imorgen.. men jo.. flere ganger.

Skrevet

Svigermor hadde en fin en...

Da sambo var rundt året, satt han og lekte på golvet mens tanten hans sto rett over og kokte vann.

Plutselig fikk svigermor en sterk trang til å løfte sambo opp fra golvet. Hun fulgte instinktet og løftet ham bort. i samme øyeblikk mistet tanten hans en svær kjele med kokende vann akkurat der som sambo satt. hadde ikke svigermor flyttet han da kunne ting gått veldig galt...

Skrevet

Jeg har blitt trøstet av en hest.

Jeg gikk gjennom en tøff periode, og midt i denne tiden så¨var det en dag jeg og ungene mine og noen til var på tur. Vi kom til en innhegning med en hest. Hesten kom travende bort til gjerdet og spiste gress av hendene til barna, men den kom stadig bort til meg selvom jeg ikke hadde noe til den. Tvert imot så sa jeg at han kunne jo plukke maten sin selv...

Jeg sto nok litt i mine egne tanker og plutselig var hesten der igjen. Han stilte seg tett inntil meg og bare så på meg. Da hører jeg plutselig en dyp stemme som forteller meg at " det kommer til å gå bra. Ikke vær redd. du trenger ikke være redd." Jeg kikket rundt meg etter voksne menn med dype stemmer, men det var bare meg og ungene der, og det var ingen andre som reagerte på noen stemme. Stemmen gjentok og gjentok "du trenger ikke være redd", og tilslutt innså jeg at det var hesten som sa det - inni hodet mitt på en måte. Tårene bare silte ned over ansiktet mitt, og jeg hvisket "jeg hører hva du sier". Da ga hesten meg en dult, gikk forbi alle barna med grass og over til den andre enden av innhegningen.

Jeg så nok ganske himmelfallen ut der jeg sto med tårevått fjes og spørsmålstegn i panna, men ungene bare kasta et blikk på meg og konstaterte at "du er nok allergisk mot hest!"

Hesten hadde forøvrig rett - det gikk bra!

Jeg har også hørt mye vardøger, "sett" (følt er kanskje mer presist) ei jente i et sommerhus vi leide. Hun sto noen ganger på toppen av trappa og andre ganger i bunnen, og den trappa var et kjempeekkelt sted å være, så jeg løp alltid opp der, og lukket alltid døra til trappegangen enten jeg var oppe eller nede.

Opplever stadig gull(smykker, klokker) som blir borte, og dukker opp igjen på de underligste steder - har alltid sagt at det er nissen som låner det, hvem vet?

Skrevet

1 juledag 5 mnd etter at svigerfar døde, så jeg han i vinduet hos svigermor. Har også sett han på kirkegården en gang.

En gang har jeg opplevd at noen har strøket meg over nakken når jeg satt i stua vår.

Har også sett en liten gutt i huset vårt, en kar på 5-6 år med lyst hår..... tenkte at det sikkert var min hjelper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...