Gå til innhold

Hva er deres beste boktips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo godt å ha noen venner i nøden, og noe å støtte seg til, i tillegg til DIB... :) Hvilke bøker kan dere anbefale?

Jeg har hatt stor glede av :

"What to expect, the fist year"- og "the toddler years"

- følger barnets utvikling månte for månte, man kan lese om hva de kan og gjør ettersom de vokser, og om de problemstillingene som er vanlige i de ulike periodene. Den er bygget opp som spørsmål og svar, spørsmål fra foreldre til redaksjonen, og ekspertenes svar tilbake, og og har uten unntak funnet alt jeg har lurt på. Den er selvfølgelig tilpasset amerikanske forhold, men det har jeg ikke opplevet som et problem. De legger stor vekt på at man skal følge sine instingter, og at det er det er foreldrene som kjenner sitt barn best, og svarene gir ingen låste fasiter, men gode forslag til hva man kan gjøre. Bak finnes et register slik at man kan slå opp nøkkelord for det man måtte lure på.

Finnes på amazon.

"Gode knep for småbarnsforeldre", Elisabeth Gerhardsen, en liten og utrolig hjelpsom bok om de viktigste temaene som måtte oppta foreldre til barn på 0-7 år. Masse trøst og masse innsikt, en stor hjelp og god lesning, synes jeg.

Denne kjøpte jeg også på nettet, fant den ved å google tittelen.

Det var mine, noen fler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de jeg har lest, likte jeg "Forstå barnet ditt 0-2" av Ulvund, lettlest basic-bok med en del gode poenger - mye sunn fornuft, men greit med det også iblant.

Og sove-boka til Naphaug synes jeg er bra.

Har også et sånt "Alt om barnet" nærmest leksikon, men varierende hvor nyttig det er det som står der, synes jeg.

Skrevet

Fikk ufattelig god bruk for boken "The happiest baby on the block", handlet om swaddling, "hysjing", byssing og mye mer. Den var et gudesend for meg de foerste to maanedene med babyen min. Ellers leser jeg naa "What mothers do - especially when it looks like nothing", og koser meg med den ogsaa. Setter ord paa mye en tenker paa i loepet av permisjonstiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...