etterlengtet-troll-i-magen Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Heisann! Nå begynner jakkene å bli veeeldig trange gitt. Om en mnd har jeg ingenting å gå med... Har sjekket H&M og Polarnopyret, men det var ikke en eneste jakke der. Finnes det vinterjakker for gravide?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 et tips jeg fikk av en veninne var å finne en vanlig dobbelspent jakke, sann med knapper i to rader- også bruke de ytterste knappene....
mor.monsen Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Jeg har kjøpt en stor vindtett fleece jakke. Så får jeg se hvor lenge jeg kan bruke den uten og fryse i hjel. Kan jo ha superundertøy under... når man skal være lenge ute mener jeg.. Ellers så finnes det vel ikke en eneste jakke for gravide har jeg intrykk av...
tertilus Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Jeg har kjøpt en fin og romslig A-formet jakke på HM. Finnes i sort og grå. Kostet kr. 300,-. Kjøpte den i en størrelse større enn jeg bruker. Er i uke 27 og har good plass fremdeles.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Jeg har heller ikke funnet noen gravid-jakker ennå. Er bare i uke 15, men har begynt å få mage, og kjenner allerede at jakkene strammer litt vel mye. Så det er ikke mye lenger de holder... Jeg har funnet ut at jeg må bruke bergans-jakka mi, for den er jo vid nok til en voksende mage. Men selvfølgelig så er det jo kjedelig å skulle bare gå i "sports-jakke" hele tiden, man har jo kanskje lyst til å gå litt penere kledd innimellom også... Så jeg gjør som jeg gjorde forrige svangerskap; -skal jeg mest til og fra steder, og ikke kommer til å være lenge ute i kulda av gangen så bruker jeg de vanlige jakkene mine, og bare har de åpne (greit å ha en tykk ullgenser/jakke under da, evt. ha et langt skjerf/sjal rundt halsen som henger ned foran glippen i jakka...). -Skal jeg på tur/ være lenger ute, bruker jeg bergans-jakka, og godt med varmt tøy under (siden den ikke er så tykk).
Phantom´ Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Kjøpte en fin sort en på Vero Moda. Den heter Metro (tror jeg) Fin a-fasong. Ikke en egentlig gravidjakke, men god plass gjennom hele svangerskapet. Ca 1 mnd siden jeg kjøpte, så jeg vet ikke om de har dem ennå... Litt sånn kåpe-jakkeaktig...Ikke noe dill, bare veldig praktisk og ganske nøytral. Ble kjempeglad da jeg fant den. Kan sikkert fint brukes neste vinter uten mage også.
michelle **venter gullgutt** Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Det er en butikk på majorstua, (svangerskapet heter den tror jeg) Jeg var å kjøpte en jakke i går, jeg skal ha tvillinger så jeg er stooooor! men jakkene der passet perfekt! prisen var mellom 550- 2000. fant en fin svart/hvit kåpe som jeg tror skal holde hele svangerskapet 700kr...
Supertea Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Jeg har nettopp kjøpt meg en grå parkas som jeg er kjempefornøyd med. Den er laget for gravide og har god plass til magen, samtidig som den kan snøres inn før man blir kjempestor. Dessuten er den skikkelig varm! Jakken heter Emer Parkacoat og kan bestilles hos La Vida, http://la-vida.no/nettbutikk og koster 550 kr. Jeg forhåndsbetalte og fikk min ila tre dager. Er bare å sende dem en mail for å bestille.
LadyLuck & Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 kan kjøpe en jakke i en til to str større enn det du bruker når u ikke er gravid, og gå med den åpen når den begynner å bli trang (innen den tid er sikkert hetetoktene her) Dette gjorde jeg med nr1, og når jeg var ferdig med fødsel etc, så hadde jeg vinterjakke resten av vinteren uten å måtte kjøpe ny
etterlengtet-troll-i-magen Skrevet 15. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2007 Takk for masse gode tips jenter. SUPERTEA: hvordan var størrelsene på parkasen? Den var jo kjempetøff og helt perfekt for vinteren. Er usikker på om jeg bør bestille S eller M. Hva bestilte du?
Supertea Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 Jeg bestilte M. Jeg er vanligvis str. 36/38, men jeg synes vinterjakker kan være litt løse i passformen. Og så tok jeg høyde for at jeg kanskje blir litt tjukkere utover vinteren Den virker ganske normal i størrelsen, M var absolutt ikke for stor, bra lengde på armene og sitter fint. Eneste er at den var litt lengre enn jeg hadde trodd, rekker meg nesten til knærne. Jeg er 167 cm høy.
etterlengtet-troll-i-magen Skrevet 16. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. november 2007 Ok. Kontaktet henne pr. mail og det viste seg hun kun hadde 1 small igjen og resten i Large. Så da anbefalte hun meg å bestille S. Jeg er også samme størrelse og høyde som deg, så blir spennende å se om den er for liten... Butikken var mest bekymret for at den skulle bli litt kort på armene kanskje, så får vente i spenning på pakke i posten. Takk for at du sannsynligvis har reddet vinteren for en stakkars sørlending (Vi har hatt SABLA mye snø de siste årene, så tenkte det var lurt å være godt forberedt)
Supertea Skrevet 16. november 2007 #14 Skrevet 16. november 2007 Bare hyggelig det! Får håpe den passer da. Min er som sagt litt romslig, så det kan godt hende det går bra Hvis ikke har de jakken på www.mammashop.net også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå