mom2agirlandaboy Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Dro på legevakta med bihulebetennelse for en uke siden, og fikk antibiotika. Kuren hjalp ikke, og igår dro jeg til fastlegen min. Fortalte at vi prøver å bli gravide, og da ble han bekymret og slo opp i boka, der han fant at antibiotikaen jeg har tatt i 5 dager ikke bør brukes av gravide eller de som planlegger å bli gravide! Kunne medføre hjertefeil hos barnet. Det er liten sjanse for at jeg er gravid, er i 1pp, med veldig uregelmessig syklus. Jeg sluttet tvert med medisinen, men det tar ca 4 uker før medisinen er ute av kroppen, så da må vi bruke prevensjon en måneds tid. Bør ikke bli gravid nå. Er så kjempeklar for å bli gravid, så det var en skikkelig nedtur. Men vil selvfølgelig ikke ta noen sjanser i denne situasjonen.
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 åiijj, hjelp!! Hva slags antibiotika var det??? Akkurat avsluttet en kur selv..
mom2agirlandaboy Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 Ery-Max. Iflg fastlegen min var det kun paracet man kan ta når man er gravide, eller forsøker å bli gravide. Syns isåfall alle leger burde spørre før de utsteder medisiner. Jeg ante iallefall ikke at det var uheldig :-(
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 gikk på apocillin jeg.. måtte lese i felleskatalogen nå: "lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet..." Men det er jo selvfølgelig best om man kan unngå medisin i det hele tatt når man prøver å bli/er gravid da.
stratosen_er mamma_ Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 jeg går på thyroxin og det er ikkenoe fare om jeg blir gravid... men ery-max er en ganske breispektra og hard kur for kroppen så det er ikke noe rart at legen sa det som han gjorde da.. håper uansett at det går bra.. men er jo feil og si at man kun kan ta paracet, vet om de som er veldig plaget psykisk de tar medisin viss de er veldig plaget fordi konsekvensen for de er verre om de ikke tar den og da går d jo utover barnet også...skjønte dere eller..litt rotete forklart men:P
mom2agirlandaboy Skrevet 14. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2007 Så bra for deg! Slapp av og prøv videre dere da! Kommer sterkt etter neste måned =)
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 jada stratosen, er helt med på den
mom2agirlandaboy Skrevet 14. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2007 Hei stratosen_prøver! Jeg skjønte hva du mente ;-) Ja tror nok det går bra. Vi prøvde sist i 1 år før vi lyktes, så tviler sterkt på at jeg er gravid. Så da får jeg heller vente en måneds tid før vi forsøker igjen. Lykke til!
mom2agirlandaboy Skrevet 14. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. november 2007 dette var svar til Lykkeliten .
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Takk for det:) Har ikm i dag eller i morgen. (er på dag 30 i syklusen nå), så tenkte å teste i morgen tidlig. Avsluttet kuren i forrige uke, men men kjente jeg ble skremt med tanke på en evt positiv test i morgen hvis jeg har tatt medisin som kunne skade spiren!! Du får lade opp til en ny pp neste mnd! Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå