Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Kan vi risikere å bli gravid på denne måten? Jeg ønsker meg veldig et barn. Han vet at jeg ikke bruker noe prevensjon.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 ja det kan dere..har den metoden vi også..men han hopper av i goood tid så jeg må tilfredstille han videre.. Men de kan leke litt før utløsning..så er det veldig sterke sædceller akkurat der og i rett tid..så kan man faktisk bli det ja
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Her er en artikkel fra lommelegen: Avbrutt samleie Tidligere var dette en av de mest brukte prevensjonsmetodene. Metoden går ganske enkelt ut på at mannen trekker seg ut av kvinnen rett før han får utløsning. Hvis han greier dette, vil kanskje ingen sædceller komme inn i skjeden til kvinnen, og dermed er hun beskyttet fra å bli gravid. Avbrutt samleie er prevensjonsmetodenes sorte får. Dette kommer i hovedsak av at metoden har vist seg å være ganske så usikker i praksis. Det finnes mange forskjellige tall på hvor godt denne metoden beskytter mot uønsket graviditet. Hvis en følger 100 par som (bare) bruker avbrutt samleie som prevensjonsmiddel gjennom et helt år, vil mellom 8 og 25 av disse oppleve å bli gravide. Årsaken til at det er så stor spredning i tallene, kommer av at metodens sikkerhet er veldig personavhengig. Hvis du har selvdisiplin nok til å avbryte samleiet i tide, vil sjansen for å bli gravid være lavere. Problemet er bare at det kan være vanskelig å styre seg når en er opphisset og like ved å nå klimaks. Det er vanskelig å kontrollere akkurat når sæduttømningen kommer. At du må stole fullt og helt på mannens handlekraft i ett bestemt øyeblikk, kan skape en spent situasjon under samleiet. Kanskje er det særlig kvinnene som kan føle på denne nervøsiteten. Den store fordelen med å bruke avbrutt samleie som prevensjonsmetode, er at du ikke trenger å forberede deg, eller å bruke noe spesielt utstyr. Avbrutt samleie kan være en mulighet hvis du kommer i en nødsituasjon, men anbefales ikke hvis det er viktig for deg å ikke bli gravid. Til det er nemlig metoden for usikker.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Det kan du ta rottegift på at du kan! Har levende bevis (og er veldig glad for det!!)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Hvordan klarte du å bli gravid ved å bruke denne metoden? Jeg håper på å bli gravid selv om samboeren min trekker seg ut i god tid hver gang! Men jeg håper på et uhell at han skal lekke noen sædceller til meg..hehe. Samboeren min er ikke helt klar for barn enda men begynner kanskje å bli litt klar.. Han er 36år har ikke barn! Vi har vært sammen i 9år. Han vil ha en del ting på plass først. Bekymrer seg litt mye, tar sorgene på forskudd ikke bra det. ting pleier å ordne seg. Vi flytter inn i nytt hus neste uke. Han mener at vi må bo der ei stund før jeg blir gravid. blir jo ei stund til ungen kommer uansett tar jo 9mnd liksom. Hadde samleie med saboeren på torsdag, da kom han inni meg. Jeg er overlykkelig hver gang.. men sjelden det skjer. Håper at kanskje han begynner å bli klar for barn siden han tok den sjansen, Han vet at jeg ikke bruker noe. Men igår når vi hadde samleie så trakk ha seg ut :-( Er liten sjans for at jeg ble gravid på torsdag var kun et par dager etter siste mens. Nå skla jeg regne meg frem til eggløsning så kanskje jeg kan forføre han..hehe
gladmamma<3 Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 hehe...din lille luring:) Men han vet jo om risken, så da er det jo på en måte lovlig..Stå på..forfør han du å kryss fingre og tær:) Bruker selv hopp av i svingen metoden...og er også like håpefull hver gang om det skjedde et "uhell" eller ikke.. Han må jo føle seg sånn halv klar? siden han fullfører av og til?!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Vet ikke om han er halvklar eller om han bare ikke klarer å hoppe av.;-) men det er sjeldent han ikke klarer det. På 3mnd har det kun skjedde 2 ganger så ikke så veldig stor sjanse for å bli gravid :-( Jeg nevnte barn for han engang til denne uken.. prøver å ikke mase for mye. Men tar det opp med jevne mellomrom.. da begynte han å le og spurte hvorfor det hastet. Men tror han begynner å tenke litt mer på dette med barn nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå