Gå til innhold

Hvor går grensen deres ved feber, for å gi paracet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir om feberen er over 39,5 eller om allmenntilstanden er veldig redusert...

Skrevet

Har egentlig ikke noen grense, kommer mye an på allmenntilstanden syns jeg. Hender jeg gir på 38,5 mens andre ganger venter jeg til 39,... Før han legger seg så pleier jeg å gi dersom han har endel feber. På dagen syns jeg det er lettere å vurdere.

Skrevet

Da hun fikk tenner var grensen for paracet lavere enn den er nå..

Nå gir jeg sjelden med mindre det er nærmere eller over 40 i feber.

Skrevet

har ikke en konkret grense egentlig. Gir paracet om han er veldig utilpass. Gir ikke paracet bare for å gi egentlig, hvertfall om tempetaruren er under 40.

har gitt på under 38 grader også.

Skrevet

Ser heller an allmentilstanden generelt.. Men litt over 40 gir jeg uansett...

Skrevet

Over 39 grader, hvis du googler litt om feber finner du sikkert apotekets brosjyre om feber hos barn, kjempefin med mange gode tips. Så lenge feberen ikke er for høy har kroppen bare godt av å jobbe litt selv, selvfølgelig med litt forbehold da!

Skrevet

Kom foressten på noe veldig lurt å vite, når feberen stiger vil hender og føtter bli kalde, så hvis barnet har 38,7 i feber og er iskald på hendene hadde nok jeg gitt paracet gitt.

Skrevet

Har de feber på kvelden så gir jeg nesten uansett siden feberen stiger på natten.

Skrevet

ser an..........., men gir som regel kun før natta da feberen er høyest om kvelden. om dagen gir jeg kalde kluter og masse drikke. kroppen må få ordne opp selv!

Skrevet

Gir frå 38,5 og oppover, men ser som sagt an allmenntilstanden først. Men ved 39 gir eg uansett. Men heldigvis sjelden. Er vel først denne veka at gullet mitt har feber av ein annen grunn enn tenner.

Skrevet

Jeg gir over 39 på jenta mi, fordi det er veldig høy feber på henne. Hun har bare hatt 40 en gang i sitt liv, etter 5 dager med lungebetennelse uten antibiotika.

Så det kommer jo litt ann på ungen også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...