Bette-liten+<3<3 Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Har fått brev fra legen med beskjed om at jeg har lav blodprosent. Skal tilbake for nye prøver. Har ikke peiling hva dette vil si. Lite blod? Jernmangel? Noen som har erfaring med dette? Hva fikk dere beskjed om å gjøre? Er 17+5, hvis det har noe å si....
Matildesnusk + lille ups Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Jernmangel ja, lavt innhold av hemoglobin i blodet. Du skal sikkert tilbake for å få sjekka jernlagrene dine. Mulig du må ta jerntilskudd da.
JonathanTheamamma Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Sønnen vår på 2 1/2år har lav blodprosent, og har tatt jerntilskudd i snart 2 mnd. Skal tilbake til kontroll igjen om 1 mnd. Fikk beskjed om at barn, gravide og damer med sterke menstrasjonsblødninger ofte får lav blodprosent, det er som regel ikke farlig, bare at man kan bli slapp og ikke føle seg helt i form. Har ikke merket så veldig stor forskjell på gutten vår, men han er blitt mer opplagt på ettermiddagene etter at han begynte med jern.
nøste... Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Hei Lav blodprosent behøver ikke være annet enn at du trenger jern ( og ev. B-vitaminer). Jeg har konstant lav bloprosent både før og under graviditeten. Tar jern hver eneste dag, men kroppen tar opp veldig lite av dette. Men jeg er i fin form og merker ikke noe til dette. Så du trenger nok ikke bekymre deg
Bette-liten+<3<3 Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Takk for svar! Regnet med at det var noe sånt, ja. Men det er kanskje svaret på hvorfor jeg blir så fort slapp og sliten og tungpustet. Har vært plaget med hodepine nå lenge også. Kanskje han fastlegen min må begynne å høre litt bedre etter.... (synes han er litt slapp). Sånn, da fikk jeg ut litt frustrasjon også!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 du må sikkert ta jerntabl. anbefales virkelig at du gjør det,det gjorde ikke jeg å det resulterte i blodoverføring 4 dager etter fødselen.hadde bare halv tank
Randine + 2 små Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Jeg har også fått høre hos jordmora at jeg har lav blodprosent. Begynte å ta jerntabletter, og på siste kontroll hadde det steget litt, men ikke nok så jeg fortsetter å knaske jern:-) Jordmora sa at det var lurt å få opp nivået til fødselen for da kan en jo miste litt blod, og da vil det raskt kunne merkes på formen hvis en fra før har lav blodprosent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå