miamai06 Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Hva er det lurt å ha på de små(1,5år) nede i dunposen(+saueskinn) når det blir kaldt? 2-3 lag med ull på underkroppen... ull og jakke på overkroppen?.. Dress av noe slag? Noen med erfaring/tips?
Du og jeg og vi fire Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Synes det hørtes litt mye ut. Vet ikke helt hvordan den dunposen din er, jeg har kun erfaring med voksi. Den kan man jo snøre skikkelig sammen rundt barnet, så jeg svarer med voksi som utgangspunkt. Jeg ville hatt ullundertøy innerst, og så et lag fleese (tykk fleese om det er veldig kaldt), lue, votter og ullsokker.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Mine har alltid hatt: ull først så strikket tøy på utsiden, også sokker, votter og lue. Oppi skinnposen. dersom det er for kaldt har jeg att ull teppe under og over skinnposen. De har aldri vært kalde når de har kommet inn. Det jeg har gjort noen ganger er å legge en gradestokk i posen for å se hvor varmt det er i posen....
LBK1 Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Vi har skinnpose med nylontrekk (saueull inn mot barnet). Gutten har på seg ullbody og ullstilongs, ullsokker, ullgenser og votter og lue. har det vært ekstra kaldt er det enda et lag med tynn ull (hel tynn ulldress) og så ullgenser og lue osv. Og ullteppe på toppen (da snakker vi midt på vinteren altså). Helsesøster sier: kjenn på nakken på babyen, er denne varm/passe så er det ok. hender og ansikt kan bli kaldere enn selve kroppen fordi de stikker ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå