To trollunger + en spire Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Trodde de skulle synke jeg utover i graviditeten. Ligger nå på 14,7. Hva bør verdiene ligge på?
Ladybug~N&E Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 så lenge legen din ikke sier noe på det så er det vel ikke noe galt med å ha høy hb vel?? jeg lå på 14,9 helt til 26 uker. gikk ned litt etter det men gikk opp igjen på slutten. trodde det var fint å ha høy hb jeg??
Hellinor Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Kanskje du drikker for lite? Hb'en vil stige hvis du er dehydrert. Er et mål på røde blodlegemer i blodet, og hvis det da er for lite væske vil tallet stige.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Man skal vel kanskje ikke ha FOR høy hb heller(?), men tror da 14,7 er bra å ha. Jeg har derimot for lav hb (9,0), og må ta jern-tilskudd. Kom helt ned i 5,1 etter fødsel, og det er IKKE en bra verdi, for å si det sånn... Uansett, så er det ingenting å bekymre seg for, så lenge legen/jordmora di ikke sier noe på det.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Har steget hos meg også. Første blodprøve, hadde jeg 13,6, og nå (uke 22) har jeg 14,2. Lå rundt 14 i forrige svangerskap også, og noen sa da, at det ikke var bra at det steg...... Men legen har ikke sagt noe om det til meg, så jeg vet ikke. Skal høre med jm neste uke tror jeg.
Deidei Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Hei.. Jeg klarer ikke helt forklare hvorfor verdiene dine går oppover, men du bør sjekke med jordmor eller lege. Selv har mine verdier gått oppover og jeg har fått beskjed om å drikke mer vann!!!!! Få i meg mer væske rett og slett... Mine verdier gikk opp 2% på 3 ukers tid (fra 12,5% til 14,5%). Så nå prøver jeg å få i meg ekstra drikke hele tiden. Siste blodprøve så var den på vei nedover... heldigvis.. Normalt sett sier de vel at verdiene skal gå nedover utover i svangerskapet.. Jeg sier ikke dette for å uroe deg, men ta en prat med noen som virkelig kan dette.. Jeg tror legen din hadde sagt ifra om det var noe som uroet da.. Lykke til... Beklager om jeg gjorde deg bekymret..... og for et langt innlegg...
Tredje barn på vei Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 jeg lå på 12,8 og på siste kontroll hadde jeg 10.8. Er det normalt å synke så mye på 4 uker? Er i tillegg veldig trøtt,sliten og vondt i hue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå