Gå til innhold

Postafen (mot kvalme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om det er noen av dere som har fått/bruker Postafen mot kvalme?

Jeg fikk dette av legen min idag, men jeg er veldig skeptisk til å ta tabletter når jeg er gravid.

Problemet er at jeg er så ufattelig kvalm og slapp og jeg har ingen overskudd til datteren min.

Legen sa jo at det ikke var bevist noe skader på fosteret etter bruk. Bør jo stole på dette, men liker bare ikke tanken på å spise tabletter nå.

Spør derfor om det er vanlig å bruke dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det i forrige svangerskap og det hjalp meg gjennom en, bokstavelig talt, kvalm hverdag. Nå har jeg en særdeles aktiv toåring, og å ligge "lide parad" hele dagen da er ikke så lett, så skal gå til anskaffelse av dette i morgen. Jeg syntes iallefall det var verdt det sist :)

Skrevet

Jeg brukte det i sist svangerskap, tok en halv tablett i slengen, ble maks en tablett til sammen hver dag. Jeg har lest mye om Postafen og graviditet, og det virker helt trygt. Overskudd får du kanskje ikke mer av, men du beholder kanskje maten og får mer energi pga det.

Søk på www.relis.no

Skrevet

Jeg brukte også Postafen mot kvalme. Jeg hadde god effekt av de. Det har vært mye forskning på bruk av Postafen under svangerskapet, og det har ikke vært gjort funn som tilsier at fosteret tar skade av det. Jeg tok 1-2 tabletter om dagen. Men jeg ble veldig trett av de, så det er greit om du har mulighet til å legge deg litt nedpå innimellom:-)

Skrevet

...japp, tok to tabletter daglig.. sleit no så enormt med kvalme...

eneste er at man ikke får ta ut mer en en pakke om gangen på apoteket, så kan ver en fordel å be legen skrive ut en resept...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...