Gå til innhold

"De syv dødssyndene" på TV2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor mener noen at programmet skal tas av luften? Jeg så episoden om fråtseri, og kan ikke si at jeg syns det var dårlig. Det var rett og slett galbra og ekstremt oppdragende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare så det er sagt så bryr jeg meg lite om det programmet, og velger heller å se på noe annet.

For hvilken interesse har vi egentlig å se at K. Schau ta alle dødssyndene i påvente av å kommet til helvete?

Ingen av oss levende kommer til i såfall oppleve å se at han kommer dit.

Jeg tror ikke på noe helvete, men skal ærlig si jeg tror på en gud, og på skriften. Det innebærer ikke at jeg faller innenfor kategorien kristen, for det kaller jeg meg ikke selv.

Men at han skal spille på disse 7 dødsyndene synes jeg er smakløst, og respektløst.

Vi er alle for toleranse og aksept om oss selv, og får vi også vise det ovenfor andre.

Skrevet

Jeg tror Kristoffer Schau gir like blanke i både Gud, syndene, Himmelen og Helvete, men det er jo ikke det som er poenget med serien.

Poenget er at det samfunnet vi har skapt oss er galskap, og Kristoffer viser dette ved å sette det på spissen. Jeg tror ikke et øyeblikk på at noen "lett påvirkelige ten-åringer" eller andre for den saks skyld kommer til å synes at fråtsing er kult fordi han har gjort det på TV. Da er det heller omvendt, og i så fall har han oppnådd det han ønsket. Det må vel være bra?

Skrevet

Hvorfor er det respektløst? Eller rettere sagt, overfor hvem er det respektløst?

Har også bare sett episoden med fråtseri, og syntes den var ganske så tankevekkende.

Dessuten har de fleste av oss vanlig dødlige brutt en eller flere av de syv dødssyndene.

Finnes det så mange mennesker som f.eks ikke er forfengelige?? Og i disse julebordtider, hvem har ikke fråtset?

Hvem har ikke begjært noe eller noen? Vært misunnelig? Eller hatt en lat dag?

Synes ikke at det er respektløst at han minner oss på disse syndene. Kanskje det til og med resulterer i at noen blir et bedre menneske for alt du vet.

De som har opptrådt mest respektløst i denne saken er en del ekstremistkristne som vil forby eller sensurere alt de ikke liker eller forstår

Skrevet

For all del, bra å bli minnet på. Men når teorien hans er å finne ut hvorvidt han kommer til helvete eller ei... synes jeg dette blir patetisk.. for hvem av oss andre kan finne ut det... er jo han som begår de som evt kommer dit..

Skrevet

Om han har rett, finner vi det ut alle som en :-) Eller påstår du at du ikke har begått hver bidige dødssynd selv?

Skrevet

eh.. er jo ikke det jeg sier... han sier at når han nå gjør dem, så får han se da, om guds vrede er sann..

Det blir jo noe på hans egen bekostning.

Vel alle er syndige på en eller flere måter. Ingen er perfekte.

Jeg tror på skriften, er ikke kristen, tror på flere liv.. og i det hele tatt..

Men jeg tror også det at verdens "undergang" er nær, for folk har så liten respekt for disse tingene, siden det tilhører "urhistorien".

Da kan man jo lage show av det, og gjøre det humorskapende.. men helt ærlig ser jeg ikke så mye humor i det.. Derfor respektløs som tidligere nevnt.

Skrevet

Ser ikke problemet med at dette sendes på tv. Man tregner jo ikke se på.

Nå er det jo engang slik at dette er et tillaget program. Han går inn for å utføre syndene. Nå husker jeg ikke alle dødssyndene i hodet, mne de fleste har nok allerede vært fremstilt på tvnorge i en eller annen form.

- Miss norway, miss universe osv

-plastikkoperasjoner

-overvektige, fråtsere, feeders osv.

De "ekte" syndene må vel være verre å vise enn dette skulle man tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...