KaMa Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 ..noen som har gode forslag til hva det kan være, og evt løsning? Vi holder på å bli koko. Guttungen går helt bananas når han skal legges. Han har holdt på sånn siden helgen. Han er i super form om dagen, men når vi kommer til legging blir han akutt hysterisk og rasende. Om han sovner, så våkner han i løpet av kvelden og holder det gående i tre - fire timer, sosial som bare juling om han kommer opp i køyen til oss, og hysterisk når han legges i egen seng. Traumene fra det første halve året er på god vei tilbake..
supergyda Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Sover han om dagen? I såfall når og hvor lenge?
Süsse Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Vi hadde det slik en periode for ikke lenge siden. Jeg var sammen med han på rommet hans en stund da han skulle legges på dagtid og det viste seg at det var en flue i vinduet som surret. Etter det ble han närmere hysterisk når vi kom när senga. Vi har også ekstra problemer hvis det stormer ute. Det kan väre en liten ting som har gjort han skremt, men kanskje vanskelig å finne ut hva det er...
KaMa Skrevet 14. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2007 Han sover på dagen, ja.. I barnehagen sover han fra rundt 12.30 og sover da vanligvis 1 + 1/2 time (av og til nærmere 2..). I dag bare en time. Men han er trøtt når klokken er blitt 18, han gnir seg i øynene og er røken. Og vanligvis sutrer han når vi har lagt han, de kveldene han ikke er så trøtt. Men det går fort over i babling, synging og tivselslyder, før han plutselig slukner. Dette er noe annet.. Det har kommet så brått, og er så voldsomt. Tror han kansje holder på å få de siste jekslene, men kan det gi seg utslag i et så voldsomt sinne på kveldingen? For øvrig veldig trivlig å se deg her inne. :-))
KaMa Skrevet 14. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2007 Men han er mest sint, altså.. Jeg mistenker det for å være litt sånn utprøving. Og at han er rasende fordi han ikke får komme opp. Kommer han opp er han straks blid som en lerke. Eller i hvert fall etter kort tid..
Süsse Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Hehehe, ser han for meg. Og dere Utrolig hvor fort de lärer å vise sinne etter at de starter barnehagen. Tenker også på utpröving hvis det er mest sinne.
supergyda Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Det du skrev minte veldig mye om sånn vi hadde det omtrent på den tiden. Vi måtte slutte med dagsoving rundt 22 mnd, fordi leggingen ble så problematisk. PM
KaMa Skrevet 14. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2007 Sukk.. Vi får prøve null soving ett par dager da. :-/ ..og du har poooost.
prekæs Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Nå vet jeg ikke hvor god tassen din er til å sette ord på ting, men jeg tror at slike småtasser kan bli redd for forskjellige ting. Kanskje mange inntrykk i løpet av dagen som han drar med seg hjem. Eller som her, lampa bak gardinene i vindu. "yse fali" og "teppe fali" var ord som ble uttrykt her. Og snakker de ikke, er jo redselen der likevel. Prøv deg fram, og ta vekk ting som kan være skumle fra rommet. Kan til og med være at han ser noe han forbinder med skummelt på sengetøyet. (eller bilde på veggen eller lyset fra bilene som kjører forbi osv..) Med jenta mi kunne jeg til slutt forutsi når hun fikk mareritt om natten. Det skjedde gjerne dager hun hadde opplevd mye, ikke nødvendigvis negative ting, men mye.
KaMa Skrevet 14. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2007 Jeg skiftet sengetøy i dag, men ikke noen effekt. Men det er ikke sånn redd-skriking, mer sinna. Og så sint at han blir hysterisk. Kaster alt i sengen ut, slår og vræler. Og han har jo akkurat de samme tingene på rommet sitt nå som han har hatt hele tiden.. :-/ Han overnattet hos min mor fra fredag til lørdag, og hun hadde ikke fått han til å sove før 23.30. Altså, jeg regner med at han har skreket og hun har latt han få være oppe. Lurer litt på om han vet at skriker han lenge nok, så får han komme opp. Jeg har prøvd å trøste, sitte ved siden av sengen, gå ut og inn, osv. Faren klarer å styke ham i søvn, men det tar ca 30 - 45 min. Og ikke egentlig noen god løsning midt på natta. Nei, han snakker ikke norsk enda. Babler i vei på et språk som jeg har problemer med å forstå. Det hadde vært så usannsynlig greit om han kunne begynt å snakke nå, ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå