Gå til innhold

Vil ikke ligge i vogna :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 4 mnd,som egentlig aldri har likt å ligge i vogna, men nå er det ekstremt..Hun er ellers veldig blid og glad i det meste,men med en gang hun kommer i vogna (eller bilsetet!!) setter hun i gang..og gir seg ikke før vi tar henne opp igjen.

 

Noen som har råd? Føler meg rett og slett litt fanget iblandt.

Hva gjør dere om babyen er nesten krakilsk i vogna?

 

Håper på svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt dytt?

Skrevet

På den tiden der måtte vi bytte til sportsdelen... Hun måtte se litt og hatet å ligge i bagen.

Ryggen på den kan legges helt ned, men den er mer åpen, så hun kan følge med mer :o)

Skrevet

vi har hatt det sånn med mathias og vogn helt til nå. han er 3,5 mnd.. veit det ikke er bra over lengere tid men vi satte opp ryggen på vogna vi sånn at han sitter mer enn han ligger og da går det kjempe bra for da får han sett rundt seg. etterhvert så sovner han og da legger vi ned ryggen. han sitter ikke sånn lenge av gangen og helse søster sa det var helt ok. dem sitter jo i bilstolen så hvorfor skulle dem ikke kunne sitte i vogna. vi har han sittende oppå dyna slik at vi bruker den som støtte rundt han...

Skrevet

Begynte å skrike i baggen til vogna når hun ble 4,5 mnd. da ville hun helst sitte på armen og se seg rundt. Det å ligge på magen i baggen og se over kanten var også populært. men dette var jo i juni 2006 så da var det jo litt enklere enn nå i disse kalde tider.

 

Vi byttet til sportsvognsdelen der vi kunne legge ryggen helt ned og der koste hun seg masse. Så mye mer av verden rundt seg selv om kalesjen var oppe fordi sportsdelen er mye mer åpen.

Skrevet

Vi bruker mei tai mye:) Da får snuppa være helt med og kan se så mye hun vil! Nå har ikke hun så veldig problemer med vogna da, men hun liker seg bedre i (sitter fornøyd lenger) mei taien.

Skrevet

Istedenfor å bytte til sportsvogndelen eller sette babyen opp i vogna allerede nå vil jeg anbefale å ta ned kalesjen når babyen ligger i vogna og er urolig, så kan den se seg litt rundt. Sønnen min hadde en periode mellom 3,5 og 4,5 mnd hvor han var veldig urolig i vogna og grein ofte i vogna, men så begynte jeg å ta ned kalesjen så han kunne få kikket seg rundt litt og da ble det greit plutselig.

Babyene skal helst ligge i vogna så lenge som mulig pga ryggen, og hvis du venner dem til å sitte oppe er det umulig å få dem til å ligge igjen. Ville ikke begynt med sportsdel før babyen var 6-7 mndr minst. Men prøv å ta ned kalesjen først og se om det hjelper.

Skrevet

hva er egentlig forskjellen på å sitte i bilstol og sitte i vogn hvis man støtter opp godt??

Skrevet

huff så trist.. jeg synes det er så koselig å trille..hehe.. er jo så søtt å se de ligger i vogna er liksom bebbiser da.. min liker seg i vogna, men vihar en stor og romslig vogn da:) kanskje det er litt trangt oppi der?? vi hadde simo kombi, og den er veldig smal.. og mørk oppi.. så kjøpte en ny.. det funker bedre:)

Skrevet

Mini også hatet vognen intenst. Nå er han 5 mnd og sover 1-3 timer oppi der, det snudde da han var vel 4 mnd :-) Vi byttet til sportsvognoverdel og det liker han mye bedre, og så ble vi rett og slett litt strengere og mer konsekvent på at han skulle sove i vognen, så fikk vi heller gå masse med ham i starten og vugge og gi smokken og høre på litt skriking. Det tok ikke lange tiden før han sov så fint atte. Fortsatt sover han litt urolig oppi der de fleste dager slik at vi må ut og vugge ham i søvn igjen, men det blir bedre og bedre.

Skrevet

Vi prøvde det Sunny foreslår, men det hjalp ikke i det hele tatt for vår gutt, dessuten er det jo umulig å ta ned kalesejn på vestlandet omtrent, her er det jo nesten kronisk nedbør, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...