Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 har fått påvist streptokokker i skjeden... må ha antibiotika kur under fødselen for å hindre at babyen blir syk... er visst ufarlig, men bare lurer på om noen har noen erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 jeg vet ikke noe om dette men bare lurte på noe.. vordan merka du det?? det er nemelig et par ting som ikke er helt som det skal hos meg.skal til legen imorgen da.. hva slags symptomer har du? hilsen fortvila meg=)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 jeg har ingen symptomer egentlig.. er visst ikke vanlig å ha symptomer... jeg har veldig mye utflod, og hadde mistanke om fostervannslekkasje og sopp, så jeg fikk jm til å ta en kontroll.. hun tok da en q-tips prøve i skjeden, og fikk de til å teste etter streptokokker også.... var veldig fort gjort og ikke vondt i det hele tatt... be legen din ta en slik prøve av deg også... hvis man har det, så bør det behandles under fødselen slik at ikke babyen blir smittet..
Micha.. Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 du får antibiotika hvis du føder før uke 37, har feber eller høy crp, eller har hatt vannavgang i mange timer før fødselen kommer igang..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Jeg hadde dette i forrige svangerskap, og fikk derfor antibiotika intravenøst etter at fødselen var i gang:o) Det vil bli gitt antibiotika hver 6. time fra du er i fødsel, og i tillegg vil du nok få vaginalskylling:o) Rett etter at jenta vår ble født (3,5 år siden) tok de henne til side og vasket øyne, nese og munn for å minske risikoen for at hun skulle bli smittet. De fulgte også med på henne i dagene etter fødsel. På legesjekken dag 2 hørte legen litt surkling i lungene hennes. Dette kan tyde på en infeksjon, og det ble derfor tatt blodprøver av henne så de fikk målt crp. Hun hadde crp på 26 (dette er ganske lavt, men den skal jo være under 10 da..) den dagen, men dagen etter hadde den gått ned til 13. Hun ble ikke fulgt videre opp siden hun ikke ble syk=)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Jeg fikk forresten antibiotika og vaginalskylling til tross for at fødselen startet med rier dagen før termin:o) Jeg hadde hverken feber eller høy crp, men det kan selvfølgelig hende at denne praksisen er endret siden jeg fødte sist for 3,5 år siden=) Rutinene rundt dette kan nok også variere fra sykehus til sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå