Gå til innhold

amme når man er syk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

i ettermiddag ble jeg brått rammet av influensa.. f*********. eller ihvertfall begynnelsen på det. feber vondt i hele kroppen og hodet og hals. er det farlig å amme babyen?? tar ikke smertestillende da.. men kan babyen bli syk av melka.. litt teit spml, men sitter nå her å er litt i ørska å lurer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

jeg tror faktisk det er bra du ammer for da får babyen antistoffer fra deg om jeg ikke tar feil

Skrevet

Amm i veg! Det er bare positivt, for ungen får i seg masse av antistoffene som kroppen din produserer. Den skal ikke bli smittet gjennom mm, men vær nøye med hygienen ... vask hendene hver gang du skal borti babyen eller brystene dine. du kan også vaske brystene med en klut før ammingen. Håper du har noen der som kan ta babyen mellom ammingene, da reduserer du jo risikoen for smitte. Mener også å ha lest at far kan overta permisjonen din dersom du blir sykemeldt noen dager, (hvis han er inne i bildet, da ...)

Du kan dessuten ta smertestillende, bare følg instruksene og doseringen i pakningsvedlegget.

God bedring!

Skrevet

tusen takk for svar:) jada, pappan er her, kommer nok til å bli hjemme noen dager:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...