Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Hei:) Hva skjer egentlig på første time hos jordmor? Er 21+2 og har min første time hos jordmor imorgen. (Var hos lege for vanlig kontroll rundt uke 7, 12, og har vært på 2 UL.) Og trenger man å ha med urinprøve? Hun nevnte ikke på telefonen at jeg måtte ta med det.
Noah's mamma med spire Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Hos første kontroll hos jordmor er det sjekk av blodtrykk, urin prøve, måling av SF mål og en generell samtale om graviditeten. Hvordan du har det, om du har spørsmål osv. Spør og grav hvis det er noe du lurer på! Så ja du må ta med urinprøve, i allefall må jeg ha det på alle kontroller både hos lege og jordmor. Lykke til
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Jeg har alltid med urinprøve til jordmor. Det er sikkert individuelt hva jm gjør, hun vil sikkert prate litt om fødselen, jm har ofte mer kunnskap om det du skal igjennom enn leger. Jeg fikk med noen brosjyrer og blader første gangen. Hun måler symfysemål, sjekker hjerteslag på babyen, blodtrykket ditt + vekten din. Min jordmor tar ikke noen blodprøver. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå