Gå til innhold

Denne lovendringen vil hvertfall få min fulle støtte :o)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min støtte og ja..

Skrevet

Amen! Dette støtter vi selvfølgelig! Skulle egentlig bare mangle..

Skrevet

Bare nysgjerrig: Er dere imot abort også?

Og når i svangerskapet synes dere grensen skal gå? Ved 12 uker? Eller går grensen der drapsmannen kunne vite at kvinnen var gravid? Ved 16 uker?

Og hva hvis kvinnen ikke dør, men mister barnet? Når skal da grensen gå?

Skrevet

Dette støtter jeg også fullt ut. Hva har det med saken å gjøre om man er imot abort? Jeg synes grensen skulle gått der man vet at fosteret hadde overlevd hvis det skulle blitt født.

Skrevet

Min fulle støtte også

Skrevet

Der synes jeg du setter fingeren på noe viktig tosøtesmå, jeg er veldig usikker på hvordan man skal forsvare at en mann blir dømt for dobeltdrap, mens man samtidig kan abortere sitt eget barn. Dersom man skal ha en slik lov, må dette være noe man bør tenke over synes jeg.

Kanskje grensen kunne gå ved antatt levedyktig foster - sånn ca 25 uker? Jeg vet ikke, og jeg er glad for at de ikke er jeg som skal bestemme det.

Skrevet

Er ikke imot abort nei. Synes det er stor forskjell på selvbestemt abort og en mann som bevisst dreper en kvinne som er gravid.

Hvor grensen skal gå vet jeg ikke, men det er forskjell på om man er 5 uker på vei og om man er 30 uker.

Skrevet

Hvorfor har det ikke noe med saken å gjøre? Jeg synes det har alt med saken å gjøre.

Det er klart, om man trekker en grense ved 23-24 uker, kan man jo fortsatt forsvare at det er en forskjell. Men da burde man jo utvide abortgrensen til den samme tiden.

Jeg mener at enten er det greit å avslutte et fosters liv, eller så er det det ikke. Og jeg tror ikke det går an å ha en lov som ser på det at en kvinne er gravid som en skjerpende omstendighet en gang samtidig som man har rett til fri abort. Til det blir det for mange selvmotsigelser i lovverket, som nok enhver forsvarer ville gripe fatt i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...