Gå til innhold

Hvor sover babyen om dagen?


Solmamma

Anbefalte innlegg

Babyen min har tre soveøkter, den første lange på ca 3-4 timer sover hun ute i vogna si, de to neste på ca 1/2 time sover hun inne i stua i vugga si. Hun er veldig lett å legge den første hvilen ute (Når hun skal legges på kvelden er hun og veldig flink)..., mens de to neste på etttermiddagen blir vanskeligere og vanskeligere synes jeg...

 

Er det en ide å legge henne på soverommet, der det er litt stillere og kjøligere? Jeg vil jo etterhvert gjøre det når hun har vokst ut av vogna.. eller hva gjør dere?

 

Og burde jeg starte allerede nå å "slå sammen" de to siste lurene? Jeg synes hele ettermiddagen går med å prøve å få henne til å sove litt...

 

 

 

Har dere noen erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sov småen på dagen i vogna hvis vi er på tur eller i lekegrinda. De siste to ukene måtte jeg lege han i senga. Der har vi sovepose slik at han lettere faller til ro og ikke snur seg hele tida :-)

 

Han har to-tre lurer hver dag. Helt forskjellig hvor lenge og når. Jeg legger han i senga så fort han gnir seg i øynene. Da vet jeg at han er trøtt og vil sove. Blir ikke overtrøtt heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min sover som regel bare 2 lurer nå, den første en gang mellom 10-12 og den neste mellom 15-17. Legger henne som regel 19-19.30. Noen dager sover hun bra på dagen andre ikke. Jeg lar henne sove i vogna nå, er som regel ute på vift eller så går jeg tur. Kanskje du kan gjøre som du sa, slå sammen de to ettermiddagslurene?

Prøv å se om hun liker å sove i sengen vel, funker kanskje det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her sover også tre ganger, noen ganger bare to. Den første duppen tar hun i vogna, de to neste enten i vogna eller inne i senga på soverommet. Er en liten stund siden jeg begynte bruke soverommet om dagen også, i stua ble det nesten umulig å legge henne og hun sov bare i noen minutter før hun våknet igjen..

 

Det går mye bedre på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

snuppa mi sover ca 3-4 ganger for dagen. som regel en i vogna når vi går tur ca 1 til 1 og en halv time. og de andre i vuggen på stua. men som regel toppen en halvtime av gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sover ikke så mye på dagtid her. Ca 1 time i vuggen på formiddagen (ca 10), så i vogna på tur- alt fra 30 min - 1,5 time - spørs hvor lenge vi går. Og så 30 min på ettermiddagen (blir ofte i 16-17 tiden). Sover hele natten i seng på eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...