Bippe77 Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Endelig! 13 februar drar vi to uker til phuket! Jeg har vært der før, men det har ikke mann og barn da! skal bo på sea sand karon og holliday inn på phi phi.. noen som vet noe om disse? Måtte bli to mellomlandinger da... en i køben og en i bangkok.. noen tips til flyturen? Lillegutt er 6 mnd når vi reiser! Har heldigvis nattflyvninger begge veier da! og håper og krysser fingrene for baby cot..
Mmmmmammman Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 dytter denne:) Vi prøvde å bestille bassinet, men fikk beskjed at de er for store etter 6mnd:( Når vi reiser er han 9mnd. Håååper de flyvertinnene på Thai Air er så greie som folk sier, så går kanskje flyturen fint:)
Bippe77 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2007 ja, har hørt det jeg også, men står så forskjellig rundt omkring.. noen sier max 12 kilo.. og det veier de jo ikke når de er 6 mnd! Lille gutt blir 6 mnd mens vi er borte, så er litt spent... håper inderlig vi får bassinet... har ellers hørt at noen tar med soft bag å legger de ved beina sine.. kan jo evt ta med samsonite pop up bed.. hvis du har sett dem.. kan jo hende man får skviset plass til den ved beina... Thai pleier å være hyggelige, så satser på god plass!!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Et tips:L Bassinet er det rift om. Når dere kommer på flyplassen er de allerede reservert på forhånd. Det er ikke reiseselskapet som bestemmer hvem som skal få eller ikke, heller ikke i innsjekk. Det er FLYselskapet som leier ut dette. Dere må kontakte flyselskapet og bestille gjennom dem. Altså IKKE reiseselskapet. Dette må gjøres TIDLIG-allerede nå, viss ikke det er for sent. Jeg bestillte FØR jeg fikk reise"beviset" fordi ejg visste hvilket flyselskap vi skulle reise med. Hadde egentlig ikke lov å bestille før vi fikk disse papirene (pga.de må vite om vi har betalt osv.) men vi fikk det likevel. Fikk bare bassinet og god plass EN VEI, pga. var allerede var bestillt til tilbakeveien. Altså, folk er TIDLIG ute. Dette var 3 mnd. før avreise.
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Det er riktig som anonym sier, bassinet må bestilles, og det i god tid. Vi reiser til Phuket 1.februar med 4 mnd baby og har (takk og lov!) fått bestilt bassinet begge veier! Kontaktet flyselskapet direkte og fikk vite hvilken dag de åpnet for bestilling av bassinet. Med vårt flyselskap og utreise 1.feb var det 3. desember som var den magiske datoen, og det faktisk slik at de åpnet for bestilling ved midnatt på nett og telefon kl 0900, altså førstemann til mølla 2 mnd før avreise!!! Svipp, så var alle bassinet-plassene borte (bare 5 stk pr fly). Ring/mail flyselskapet deres snarest og spør, kanskje dere er heldige siden dere skal dra 15.feb at datoen for bestilling av bassinet på deres fly er en av dagene nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå