menisja Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 til dere somm gikk ned i vekt etter dere var ferdige med å amme. hvor lang tid tok det, og måtte dere gjøre noe for det eller raste kiloene av=)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Gikk ned 3 kg etter ammeslutt og er nå nede normalvekt (endelig). Ca en mnd siden ammeslutt, og har ikke gjort noe for det.
lillegull:) Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 hmm, etter ammeslutt.. ?? trodde man gikk opp da jeg..hehe:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 hvorfor går noen ned først når amminga er ferdig??
Linchen Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Går de fleste ned etter ammeslutt også? Jippi! Har per nå gått ned til 4 kilo mindre enn før jeg ble gravid, så da har jeg jo enda mer å glede meg til i så fall!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Man går vanligvis ned det meste av vekten mens man ammer fordi ammingen er veldig energikrevende. MEN de siste kiloene blir sittende på til ammeperioden er over fordi kroppen kroppen trenger et lite fettreservoar for å holde i gang melkeproduksjonen. Så JEPP! Regn med å gå ned litt til når dere er ferdig å ammen. Forskning har faktisk vist at det er ytterst vanskelig å gå ned de siste kiloene mens man ammer fordi kroppen vil "tviholde" på dem fordi de trengs! Ikke stress for mye med vekta jenter, vær heller stolte at de fantastiske kroppene som både har klart å bære fram et barn og produsere melk til barnet etterpå!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 det stemmer at kroppen holder på ammefettet mens man ammer. men forbrenningen stanser også opp, alså ikke helt da, men reduseres drastisk fordi kroppen vil holde på næringsstoffene sine! men har selv ca 10 kilo som ikke vil gå bort da =( så håper jg at de vil fosvinne når den tid kommer! ps. at det er pga amming at man går ned i vekt er en myte så det er sagt! det er enegi krevende, nettopp derfor forbrenningen stanser opp! men mye vann i kroppen og lignende vil forsvinne om man ammer eller ikke!
lillegull:) Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 hmm, men hva med oss som har gått ned mer enn vi gikk opp da?? jeg gikk opp 13 kg og har gått ned 24 kg.. babyen er 63 mmd.. kommer vel til å rase opp jeg da når jeg slutter å amme..
Linchen Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Ja, det var det jeg også tenkte på - gikk opp 13 kg og har gått ned 17. Min er 5 mnd.
Linchen Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 ... og har over hodet ikke stresset med å gå ned, sitter akkurat nå og gomler i meg sjokolade, fyyyyyyyyy!) Det er jo ikke lørdag!)
lillegull:) Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 ikke stresset jeg heller. men prøver å ikke spise godis midt i uka da..hehe:) og gått endel turer med babyen:) koselig det.
menisja Skrevet 15. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 15. november 2007 tydeligvis veldig forskjellig fra person til person dette da. men takk for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #14 Skrevet 15. november 2007 at man går ned mer enn det man gikk opp skyldes vel rett og slett de store forandringene i livsstilen og at det er fysisk krevende å være mamma? Mye gåing, ståing, bæring, trilling? Lite tid til å sitte ned og hvile, kose seg med maten, ta en porsjon til etc? Sånn er det i allefall for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå