Gå til innhold

Hva skal mennene deres gjøre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... når dere er på sykehuset etter fødselen. Jeg fødte i oslo sist og der var det vanlig at de nybakte fedrene var med på sykehus prosessen. Min samboen brukte egenmelding de 3 dagene på sykehuset og gikk i gang med nedkomstpermen når vi kom hjem. Er jo litt dumt å bruke den på sykehuset, Har nå flyttet til et mindre sted og der virker det som om det er vanlig at far er på jobb som vanlig dagene etter fødsel og at mor tar seg av sykehus delen. Synes det hørtes litt stusselig ut jeg,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min var på jobb sist gang, jeg lå der ute en uke, og det gikk ikke i annet en veiing, amming, pumping og mating i sonde. Syns ikke det hadde vært noe poeng for han og være der ute... Denne gangen håper jeg å få komme hjem relativt kvikkt, og da forventer jeg at han er hjemme de første dagene ihvertfall. Han får ikke to uker hjemme med lønn, så da blir det ikke så lenge.

Skrevet

Min sin er ikke hjemme under fødsel og tiden etterpå. . . . Han får ikke se lillegutt før han er EN MND ca. . . Sånn er det å ikke planlegge barna og ha en sjømann til pappa:-)

Skrevet

Her i stavanger bodde jeg på enerom i 12 døgn(!) forrige gang. Jeg hadde mer enn nok med pumping, soving, medisinering etc at det passet helt fint med besøk før/etter jobb og litt kveld, evt. Han kunne jo komme og gå som han ville, pga enerommet. Ville heller bruke de 14 dagene med omsorgsperm når jeg skulle komme hjem.

Egenmelding? For hva da? Han var jo ikke syk?

Skrevet

Kommer nok til å jobbe de dagene jeg ligger på sykehuset, og så tar han ut permisjonen når vi kommer hjem:)

Skrevet

Regner med at om vi planlegger dette for nøye, så føder jeg vel fredag ettermiddag og reiser hjem på søndag eller mandag... man vet jo aldri.

Nå skal mannen ha base hjemme, få storebror hjem fra evt. barnevakt og forberede vår hjemkomst. Regner med at han tar seg en tur på jobb, som er så å si på sykehuset :-) heldige sånn (sist dro jeg innom jobben hans og sjekka mail mens jeg fremdeles lå inne - pleierne så etter babyen, det tok kanskje et kvarter). Blir nok ikke fulle dager, men fleksitid er bra.

Vi står i fare for å føde midt i påsken også vi da, så det kan hende det bare er helligdager rundt omkring. Herlig det om vi plutselig kommer på noe vi trenger....

Uansett blir toukerspermisjonen etter vi er hjemme. Skjønner ikke helt at en arbeidsgiver godtar egenmelding da, nei. Er pappan liksom plutselig og akutt syk akkurat når kona føder? I don't think so. Men mine arbeidsgivere ville nok uansett vært fleksible i en sånn situasjon og funnet fram til en god løsning.

Skrevet

Sist var han med meg på sykehuset tidlig om morgenen på sjekk de to første dagene jeg hadde veer for så å dra på jobb, og så tok han en feriedag den tredje dagen da jeg fikk drypp og ungen ble født. Han jobbet også de dagene jeg var på sykehuset, men kom på besøk etter jobb. Som de andre sier var det nok å gjøre.

Så tok han fri uten lønn 1 uke etter jeg kom hjem(han fikk ikke betalt permisjon).

Denne gangen blir han forhåpentlig vis med på fødselen(om vi får barnevakt). Og så har han spart to uker ferie med lønn som han tar ut når jeg kommer hjem fra sykehuset.

Skrevet

VI blir nok bare en dag på sykehuset, siden vi skal være på fødeløftet på SUS.

Så regner med det går grei.

Men han kommer nok til å være hjemme litt, iom at han er student så kan han ta seg litt fri så lenge det ikke er obligatorisk forelesninger da.

Skrevet

Pappan skal være hjemme i 2 uker. Har 2 barn til, så jeg tror ikke han kommer til å være så mye på sykehuset. Om fødselen og alt forløper greit regner jeg med å reise hjem etter ca et døgn jeg og. Samme som sist.

Skrevet

Begge de to andre gangene har mannen min vært på jobb. Det er bedre at han har mer fri når jeg kommer hjem. Eldstemann var hos farmor de første dagene og så i barnehagen. Regner med å få til en slik ordning denne gangen også.

Kan kanskje være litt stusselig på sukehuset, men det er jo ikke lange tiden vi får der.

Skrevet

Hei,

med våre to jenter har mannen min bodd på pasienthotellet sammen med meg (Ullevåll). Dog var han hjemme noen timer på formiddagene, men kom tilbake på kvelden og sov hos oss. Sviger mor var hjemme hos oss når vi fikk nummer 2, for å passe på nummer 1 som hadde vannkopper og ikke kunne besøke oss.

Vi har ikke snakket om hvordan vi gjør det denne gangen, men det kjennes greit ut at han reiser på jobb som vanlig og bor hos jentene mens vi er på sykehuset. Så kan de heller komme på besøk. Er vel litt fordi det ikke er så skummelt denne gangen, føler jeg litt tryggere på vask, stell etc.. selv om de er så knøttsmå disse nurkene :o)

Skrevet

Her kommer nok gubben til å jobbe de dagene jeg er på sykehuset.. Han skal nok ikke være noe hjemme før Jeg skal ut i praksis høsten 2008 tror jeg..

Skrevet

Kjæresten min skal være med på sykehuset. Vi skal bo på pasienthotellet på Ullevål.

Han har fått fri fra jobben i tillegg til de to ukene med velferdsperm til å være med. Regner med han tar ut ei ferieuke i tillegg, slik at han blir hjemme de 3 første ukene.

Vi skal dele permisjonen, så synes det er ekstra viktig at han er med i starten:)

Skrevet

Har han fått fri med eller uten lønn til å være med på sykehuset?

Skrevet

Tror nok ikke pappan hadde nøyd seg med "besøk" nei! og jeg vil heller ikke gjøre dette alene. Storebror får mormor på besøk, og pappa blir med fra første stund, og sover med oss på pasient hotellet. sist var jeg en natt på barsel og det var det værste med hele fødselen, at han måtte gå fra oss. Det var masse hjelp i å ha pappa der, ikke minst på natten så jeg fikk sove litt. Ikke minst får pappa bli kjent med baby før vi skal hjem til bror.

Når vi kommer hjem tar han resten av permisjonen pluss noen sparte ferie uker fra i år.

Så blir det jobb på pappa frem til hans permisjon som blir 4-5 mnd på slutten.

Skrevet

Fått fri med lønn:-) I tillegg til at han får lønn i velferdspermisjonen, men det får kanskje alle?

Har en super arbeidsgiver.

Skrevet

jeg har ei på 13 mnd da, så han kommer til å ta seg av henne. men sist reiste jeg etter noen timer hjem. regner med å gjøre det nå også. vil helst hjem til fred og ro.

Skrevet

det er slik jeg også ønsker det, og hadde det sist. er bare så usikker på hvordan vi skal få det til, da vi ikke ønsker å bruke av veldferdspermisjonen før han kommer hjem. Men kan jo sikkert bruke noen ferie dager av neste års ferie da, det blir vel en ordnings på ting,

HI

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Mannen min har tilfeldigvis fri fra skolen hele januar og februar, og siden jeg har termin 16. januar kunne det ikke ha passet bedre! Han kommer til å være med hele veien, spesielt i den første tiden vil han være sammen med meg og babyen. Det er jeg kjempeglad for! Syns også det høres stusselig ut med en pappa som bare kommer innom på besøk...

Skrevet

Her blir det nok til at vi legger oss inn på pasient hotellet etter fødselen:) Da har vi mulighet til å være i fred/ sove sammen og bli kjent med jenta vår:) I tillegg til at vi selv kan kontrollere besøk osv selv. Ps vi skal føde på Ullevål..

Skrevet

Regner med KS 18.mars. dvs at jeg tilbringer nok påskeferien min på fødestua, ja :) Greit å ligge en stund hvis vi ikke blir kastet ut....

Mannen må passe de to små hjemme siden det er skolefri, men regner med de kommer mye på besøk, så blir det 2 ukers velferdsperm for å avhjelpe meg og min såre mage etter snittet :)Tror aldri jeg hadde fått mannen til å ligge over på føden med masse nybakte mødre og babyer, blir nok litt mye for han, ja :)

Skrevet

Sist fødsele så var min samboer på jobb de dagene jeg lå på sykehuset...kom innom etter jobb osv.Men denne gangen så har han permisjon..så han blir vel hjemme med vår sønn.

Skrevet

Min har ikke rett på pappaperm siden jeg ikke jobber, men han skal ha fri 2 uker etter fødsel. Har forstått det sånn at han har lyst til å starte på friukene når jeg skal føde og altså ikke jobbe når jeg ligger på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...