Gå til innhold

Hvor fort tar dere opp babyen som gråter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har det med å plutselig bli sulten, og da hyler hun... og da må jeg jo lage mat til henne. Men jeg klarer jo ikke å lage mat mens jeg holder henne, samtidig som man aldri skal la en baby gråte.

og hva når dere er ute og kjører bil? av og til gråter hun når vi er ute og kjører... og hvis det er midt på motorveien kan man jo ikke bare stoppe heller...

hvor "skadelig" er det egentlig å la dem gråte innimellom når de er så små (3 mnd)?

og hva når jeg ikke får henne til å slutte å gråte uansett hva jeg gjør? jeg er jo ikke tryllekunstner heller. men får så dårlig samvittighet når jeg går og bysser på henne, og hun ikke slutter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ofte lurt paa det samme, tenkt at graater hun (i hvilken som helst sammenheng) saa er det fordi jeg gjoer noe feil, at jeg ikke responderer riktig. Men naa etterhvert har jeg faatt mer roen - MAA jeg gjoere noe (f.eks kjoere bil, gaa paa do, febrilsk spise noe mat) saa gjoer jeg det, og skynder meg til henne saa fort det er trygt mulig. Men det er ikke alltid mulig aa troeste/ordne ting med en gang, og for babyen er det sannsynligvis best at du er der for henne, dvs holder henne (tenker paa naar du gaar og bysser).

Men gir du mme? Hvis du gjoer det, kan du ikke ha noe staaende klart? Er man NOEDT til aa gi det oppvarmet? Jeg har ingen erfaring her altsaa, men kjenner noen med tvillinger og jeg vet hun ikke alltid varmer opp maten. Men kanskje det er helt fy-fy, som sagt har jeg ingen erfaring selv.

Skrevet

jeg har ikke tro på t det er skadelig å la en på tre mnd gråte mens du gjør deg klar med maten etc... men er såklart en grense et sted... er vel egentlig lurt å ikke løfte henne opp med engang.. hvis ikke vil hun jo lære fort at en liten sutring betyr opp... vanskelig i vende etterpå liksom!

Skrevet

hei hei.. jeg også syntes d er hjerteskjærende når han gråter og det spesielt i bilen eller om jeg er på do etc... han er bare 6 uker da og jeg lar han ikke skrike lenge før jeg tar han opp. Syntes ikke det er nødvendig enda. Når han blir litt eldre så vil jeg endre på dette ettersom jeg hører hvilken gråt det er... nå vil jeg han skal føle seg trygg og dermed ikke trenge å gråte seg i hjel for oppmerksomhet... syntes ikke noe om å la dem skrike når de er så små...

Skrevet

har tvillinger, så ofte må den ene gråte litt, f.eks hvis de er sultne samtidig (ammer en og en). hadde det vært skadelig, hadde vel alle tvillingforeldre vært barnemishandlere!

men jeg pleier å si fra at jeg er der - snakke med henne, titte oppi til henne, rugge stolen osv.

kjører lite bil, så vet ikke noe der gitt!

hver kveld skriker mine i 5-10 min rett før de sovner. da tar jeg dem ikke opp, lar de gråte, men viser at jeg er der,

Skrevet

Anonym: ja, man må gi det oppvarmet :-( ellers blir hun dårlig i magen... og så har hun kolikk så da er det viktig at maten er helt rett...

Og når vi skal legge henne så blir hun også sint.

Pleier å pakke henne inn i et teppe og legge henne i senga. da skriker hun i et halvt minutt og så sovner hun... men det er vel bedre at hun skriker det halve minuttet enn at jeg holder henne og hun skriker i flere timer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...