Ailen Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 har en datter på tretten mnd som sover mindre og mindre på dagstid. og hun blir vanskligere og vanskligere og få i seng eller til og sovne på tur i vogna også. når er det rett og slutte og få hun til og sove litt på dagtid!!?? når sluttet deres å sove og hvordan gikk det??
mizz25 Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Heisann =) mange lura har ho på dagen da? min e 15 mnd å han står opp klokka 7 om mårran,formiddagslur fra rundt 12-14 ca =) legg sæ klokka 20 på kvelden å sov hele natta.
BettyBoob Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 mini på 20 mnd sover fortsatt 2-3 timer en gang midt på dagen
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Vi er foreløpig helt avhengig av luren, han er 20 mnd. Men jeg har lest at de anbefaler at barn under 4 år ofte trenger en lur. Men den bør være før kl 1400. Søsteren min kuttet ut luren for sin sønn på 2 år, men det var altfor tidlig, sovnet i middagen hver dag. Heldigvis tok barnehagen tak i det og begynte å legge ham igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Mente 3 år:) Barn under 3 år trenger en lur ofte.
Tiriltutta Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Min sønn på 17 mnd. er fremdeles helt avhengig av sin lur på dagen. Han har til nå sovet fra 12-15, men nå har de begynt å la han sove inne i barnehagen sammen med de andre barna og da sover han kun 2 timer (siden de andre blir vekt etter 2 timer, fordi de ikke får lov av foreldrene å sove lenger) Han legger seg kl. 19 på kvelden, og sover gjerne til 8 dagen etter hvis han får lov. Vil tro det med søvn er litt individuelt for barn som for oss voksne. Noen trenger litt mer søvn enn adnre. Hvis datteren din viser tegn til at hun ikke ønsker å sove på dagen, og det går fint resten av dagen (at hun ikke blir overtrett, vanskelig å legge på kvelden og får dårligere soverutine på natten) så er det kanskje på tide at hun slutter med luren på dagtid?!
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Har ei datter ¨på straks to år..hun legger seg kl syv på kvelden og sover til 7 8 på morgenen og har en dupp på dagen på alt fra 1,5 til 3 timer....
Gjest Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 eldste jenta vår sluttet å sove på dagen når hun var litt over 2 år. Vårt yngste barn hadde en periode når hun var et år at hun var vanskelig å legge og sov lite. Tok dette opp med hs og fikk beskjed om at dette ikke var uvanlig i denne alderen,og at det ble som regel bedre ved 15 mnd alder. Det stemte helt her,nå sover hun mellom 1,5 til 3 timer og er lett å legge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå