Süsse Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 "Vi må på den ene siden ha straffer som er rettferdige, og på den andre siden innrette oss slik at den domfelte klarer å komme tilbake til samfunnet som et bedre menneske, sier Chaudry". Sitat fra VG om saken fra Tromsö. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185466 Alt skal väre så fint i Norge. "Et bedre menneske"?? Jeg synes ikke slike mennesker fortjener to sjanser. Er det noen som faktisk tenker på 4-åringen? Eller at disse skapningene mest sannsynlig kommer til å bli foreldre igjen?
KaMa Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Vet du hva? Jeg syns sånne saker er så usigelig triste.. Men jeg er enig i at folk skal komme tilbake til samfunnet som någenlunde funksjonsdyktige og velfungerende. Det gagner jo alle, eller hva? Men de bør aldri noensinne få ha dette barnet igjen. Digresjon.. Jeg har ikke vært inne på linken selv, men skrev de noe om hudfarge, religion og etnisk tilhørighet i denne saken?
Süsse Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 Det er veldig trist. Med tanke på alle uskyldige barn som ender opp med å få varige men av hva de voksne gjör. Tja, jeg er ganske ekstrem i hva jeg mener om folk som gjör slike ting. Og straffen var bare latterlig. Jeg har ikke lest noe om hudfarge, religion eller etnisk tilhörighet.
prekæs Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Har ikke vært inne på linken. Mener slike foreldre aldri skal få noen ny sjanse til å ødelegge barn. Den stakkars gutten bør aldri få føle redselen av å havne i samme situasjon en gang til. Egentlig er jeg for at slike barn adopteres bort, og at foreldrene mister retten til å få tilbake barnet for all framtid. Tror det kunne spart ungene for massevis av lidelser. Onde mennesker kommer sjelden tilbake som "gode samfunnsborgere"
prekæs Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 60 og nitti dager? Er det virkelig noen som tror at de kommer ut ferdig rehabilitert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå