Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Hei! Jeg har en gutt på snart 8 mnd som ikke er glad i å kjøre bil. Han blir lett utålmodig og holder kun 15 min før han begynner å klage/vise mistrivsel. Vi har akkurat byttet bilsete, så han skulle ha god plass etc. Nå er problemet at vi skal reise 5 timer i bil til jul, og jeg bekymrer meg for hvordan det skal gå. Noen med lignende erfaring/råd? Tips til hvordan aktivisere en utålmodig sjel?
*smula* Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Skal du reise alene med han? Vi skal kjøre fra øst til vest og tilbake igjen når lillegutt er 5mnd. Tror nok at en av oss må sitte i baksetet sammen med han og underholde han litt innimellom. Da kan hvertfall den som kjører få konsentrert seg om kjøring.
~~¤April baby¤~~ Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Vi skal kjøre Trondheim-Oslo med en på 7 mnd. Kjører kl 18.00 på kvelden,da setter jeg han i pysjamas i bilen,ordner meg med termos med lunka vann,og gir han grøt og vann i bilen,så melk på flaske. Putter i smokka,og sier god natt. =) Da har gubben allerede kjørt i 1 1/2 time,ca ja. Med babling,kosing,og mating. Og da er det ikke noe problem å kjøre resten av veien når lillemann sover. Er framme i Oslo ca klokken 2 på natta,har da hatt en fredelig biltur,+ at vi alle får oss litt søvn til neste dag.
Marolla Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Vi har ikke airbag på passasjersiden, så vi har setet hennes fremme. Og så sitter jeg rett bak henne og underholder. Har tatt av hodestøtten til passasjersete foran. Men hun er glad i å kjøre bil, så det er aldri noe problem. Har kjørt strekningen Hamar-Molde mange ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå