Gå til innhold

Noen som vet sånn ca...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..når ungene skal være tørre om natten? Min er sluttet med bleier men han tisser forsatt i sengen. Så lurer jeg på når en vet om han gjør det "med vilje" på en måte (dårlig ordvalg, men håper dere skjønner) eller om det er noe han trenger hjelp til? Han blir 4 år i mars, så han er jo ikke så gammel da.

Foreløpig tar jeg det bare så det kommer, kjefter ikke eller noe, men jeg blir jo litt frustrert over all vasken, men jeg kan jo ikke begynne med bleier igjen nå. Han er jo så stolt over å ikke bruke bleie mer. Skryter av plastikken på sengen sin til alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen innspill?

Skrevet

en ungen kan holde på å tisse i sengen lenge, har ei venninne som har ei på 4 som fortsatt tisser i sengen, hun vekker henne før hun selv legger seg og setter henne på do, å tisser nå ikke mer i sengen. men vet om flere somm har hatt problemer med dette lenge, går over etterhvert...

Skrevet

de gjør det iværtfall ikke med vilje!

er ikke alle som kjenner når de må på do når de sover.

kansje h*n har slapp blære musklatur?

Skrevet

Tisser han i sengen hver natt. Da hadde det vel vært verdt det å begynne med sånne dry nites pants. Hvis han ikke gjør det hver natt så får du bare fortsette vaske.

Leste en artikkel for et par uker siden om akkurat det. Og 20% av alle 4 eller 5 åringer(husker ikke hvilket) er sengevætere. Det er et hormon de har for lite av(husker ikke hva det het) Det er et hormon som skal dempe tissproduksjonen på natten.

Fra dem var 5 tror jeg så kunne man få utskrevet dette hormonet hos lege.

Skrevet

Han er jo ikke 4 år engang?? Har hørt om unger som bruker bleie om natta mye lenger enn det....

Jeg syns du skal innføre nattbleie, evt. DryNites. Spesielt hvis han gjør det hver natt, da er det tydelig at han ikke er klar for det.

Det er en uting å ta barna opp på do før man legger seg, da venner man bare kroppen til at man skal på do på det tidspunktet.... Lykke til videre.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Da tror jeg at jeg bare skal la dette ligge litt til, gi beskjed til mann også som tror at siden eldstemann var tørr som 3 åring, så skal minste det også...Prøver så godt jeg kan å forklare at slik er det ikke, men trenger liksom ikke gjennom. Jaja, prøve mer for minsten sin skyld :)

Også tror jeg at jeg skal gå til innkjøp av sånn DryNites.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...