fleXibel Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Søstera mi slutta med bleien når ho va 2,5år.. mor jobba da intensivt med det da ho ikke ville ha 3 bleiebarn (det var når ho venta lillebror) Lillebror slutta omsenn når han va 3 år... en grei ting e å slutte med bleie på sommerstid.. Jeg har kjøpt potte te vesla, men ho er meget skeptisk te den..
stolt mor til to:) Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 2,5 år, sluttet med en gang:) gikk kjempe fint... men brukte bleier om natten i 3 månedeer etter det for å være sikkert læll om hun var tørr:)
nickoline og supermann Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 vi har begynt for ca 2 mnd siden. lar han sitte når han har lyst. viser veldig interesse. han er 20 mnd. tisset på potta 2-3 ganger......
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2007 Junior er 1 år, og vi tenkte å begynne å sette han på potte nå.. Slår aldri feil at han bæsjer med en gang han har spist middag og kvelds, så vi tenker;hvorfor ikke sette han på potte.. Ikke for å få han bleiefri, men for å gjøre han vant med potta..
sveis Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Min nærmer seg to år nå og nekter å sette seg på potta.
Sivalur Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Vi har nylig begynt når ungen var ca 16 mnd. Syntes da at jeg var litt sent ute egentlig. Som deg har vi ikke mål om å slutte med bleie nå, men ser ikke poenget med å vente til han er 2,5 før han skal sitte på potte første gang. Like greit å venne seg til det først som sist - så venner vi av med bleien når tiden føles riktig for det.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Snuppa er 22 mnd nå og på god vei til å slutte med bleier. Begynte med do ring da hun var rundt 13-14mnd fordi hun var så interesert når vi var på do. Gjør det til en skikkelig kosestund hvor vi synger eller leser. Før kunne 1 toalettbesøk ta opp mot 30 min fordi hun brukte lang tid samt ikke ville av. Nå tar det maks 10 minutter med hele greia. Om det stemmer er jeg ikke 100% sikker på, men har blitt fortalt av psykologer i praksis at det lønner seg å begynne lenge FØR trassalderen setter inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå