Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stedatter på 16 år. Hun har (mot sin fars vilje men med sin mors hjelp...) flyttet sammen med kjæresten sin på 18. Nå har jeg via andre fått vite at kjæresten hennes psyker henne ned, kaller henne stygg, feit, dum osv. de krangler mye, sist gang visstnok fordi kjæresten hadde røykt hasj i leiligheten deres mens hun var på helgebesøk hos oss. Hvis jeg forteller dette til min samboer er jeg redd han kommer til å overreagere og reise dit for å hente henne. Hun kommer helt sikkert ikke til å ønske å bo hos oss, men han kan finne på å tvinge henne for å holde henne borte fra kjæresten. Problemet er at jeg ikke orker å bo sammen med henne. Hun har et voldsomt temperament, og jeg er jo ganske hormonell om dagen (1 mnd til termin). Hva hadde du gjort i en sånn situasjon? Jeg føler meg som en kjempe-egoist som er redd for å si noe pga min egen bekvemmelighet, men er ganske sikker på at jeg kommer til å flytte ut hvis jeg må bo sammen med henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff den er vanskelig, men hun er såpass gammel at hun er klar til å starte på sitt selvstendige liv, og den kan jo hende at hun ikke ønsker å bo hjemme, men at dere kan ordne en hybel eller lignende for henne?

Jeg vet ikke hvilket forhold du har til jenta. Kan du sette deg ned med henne og si noe sånt som at: jeg har hørt at .... og jeg har ikke fortalt din far dette. Kan jeg gjøre noe..... du kan stole på at jeg ikke går videre med dette.

Jenta til sambo forteller meg allerede ting hun ikke tør fortelle foreldrene, og er ting som er sårt for en jente i den alderen hun er. Jeg har nok fått vite ting som sambo burde visst, men jeg foretrekker at jenta har tillit til meg og at jeg kan hjelpe henne å ordne opp i ting fremfor at hun ikke betror seg til noen og må slite alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...