Nr4? 💓 Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Jeg ammer min lille gutt hver andre time.. er dette ofte?
Mia_I Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Sikkert akkurat passe for den babyen! Da vesla var1-2 mnd amma jeg hver time, hver andre time, hver tredje time, avhengig av hvor mye hun ville ha. Tror ikke kun klarte å suge så effektivt, derfor ble det ofte. Heldigvis stabiliserte det seg på hver 3 time etter hvert!
Marolla Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Lille snuppa mi ville ha pupp hele tiden i begynnelsen. Nå går det 2-3 timer imellom.
Nr4? 💓 Skrevet 14. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2007 okei..godt å høre!Amma for et par dager siden hver gang han skreik, men det viste seg fort at da ble han veldig avhengig av å bare kose med puppen, avogtil ammet jeg i over 1 time!! Er utrolig deilig å ha fått litt mere stell på det nå! Er utrolig tøft å klare den første tiden synes jeg, mye tøffere enn jeg trodde faktisk.. Men har hørt at det skal komme seg etterhvert!
Gjest Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Amm så ofte han vil ha. Suger han lenge hver gang? Hvis han sovner undervegs kan du prøve å vekke ham (gni i hendene f.eks) slik at han ikke "glemmer" hva han holder på med. På den måten blir han skikkelig mett også, slik at det varer. (Den fete melken kommer jo til slutt) Hver 2-3 time er forøvrig helt normalt de første ukene. Hvor gammel er gutten din?
Nr4? 💓 Skrevet 14. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2007 Han var 1 uke igår!!Ganske nytt ja..
Mia_I Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Ja når de er så små liker de nok å ligge ofte ved puppen. Sikkert både for mat og kos! Går an å stimulere sugerefleksen ved å gni inni handa, under foten osv hvis han holder på å sovne, så blir det mer effektivt. Trøst deg med at for e aller aller fleste blir det lettere etterhvert, når puppene produserer mer melk og babyen blir "flinkere" til å suge!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Min er tre uker i morgen og hun får pupp hver gang hun gråter. Siden hun ble født så vil hun ha pupp hver 3-4 time. Nå de siste dagene har det vært litt oftere, hver andre time. Føler at hun suger ganske bra siden mine sprengte bryster blir helt myke og små etter at hun har spist. Pleier å gi henne en pupp om gangen. Hun har forresten lagt på seg 520 gr. på to uker så gi pupp når de spørr om det. Jeg sitter ofte 1 t og mater snuppa mi, noen ganger blir hun mett etter 10 min. men som regel koser hun seg med pupp.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Mange helsesøstre og andre eksperter anbefaler at man skal tilbringe de første 2 ukene mer eller mindre i sengen med puppen ute I starten skal både du og lille gutten venne dere til alt det nye, og han er jo vant med at maten kommer automatisk. Jeg fikk tips fra HS om at måltidene ikke skulle bli for lange, hun lå ofte 1,5 timer. Hun sovnet også mye. Det fikk jeg beskjed om å regulere med å ikke ha det alt for varmt. Vi praktiserer fortsatt mating uten teppe f.eks Kos deg med den lille nå i starten. Husk å ta masse bilder... det går så FORT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå