Gå til innhold

fast føde..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte dere med fast føde til babyen deres? min er 3 mnd og er litt i tvil om jeg skal prøve med fast føde. hun blir ammet og far flaske om kvelden med morsmelkerstatning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte smått med grøt når minsten var 3 mnd....Han krevde så mye! Var liksom ikke fornøyd med melka si...Samtidig som jeg ikke fikk følelsen av at melk var MAT!

Skrevet

Hvorfor skal du begynne?

Vi begynte når han var 4 mnd pga han gikk ned i vekt..

Skrevet

Rett før han var 6 mnd. Da begynte han å kreve pupp 4-5 ganger om natta etter å ha klart seg uten i 4 mnd.

Skrevet

begynte med grøt når han var 3.5 mnd gammel tror jeg.husker ikke så godt men mener det var rundt der..:)

Skrevet

3mnd høres tidlig ut. Jeg ammet de første 6 mnd. og først da begynte vi å prøve med fast føde. Men ingen av guttene synes det var noe stas.

Så det tok vel bortimot 2 mnd med tilvenning.

Jeg synes personlig ikke at det er noen hast.

Så kos deg med flaske og amming i 3mnd til du.

Skrevet

det som er planen da. er vel bare nysjerrig når folk begynner og gi fast føde. hun får jo nok melk og vokser som hun skal:)

Skrevet

Da er det ingen hast. Tror mange begynner å gi fast føde fordi de synes det virker lite med melk. Men det er næring nok i det. Dessuten er det større sjanse for matallergi jo tidligere man starter.

Så lenge vekstkurven peker oppover ville jeg ventet. Det er jo så mye enklere når man er på tur, eller på besøk ol. Og så er det det beste for babyen.

Skrevet

Så lenge hun er fornøyd med mm er det vel ingen poeng i å gi fast føde...? =)

Skrevet

Begynte rundt 5 mnd med begge to. Da hadde vekten begynt å stagnere, og de trengte mer mat (begge veide da 9,5 kg)

Ville ikke begynt enda hvis du ikke har veldig gode grunner til det. Tarmsystemet er ikke ferdig utviklet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...